Komunikacja z pacjentem to książka dla lekarzy, która uczy jak słuchać, jak rozmawiać, rozwiązywać konflikty i jaki sposób udzielać wsparcia, czyli jak budować dobre relacje z pacjentem, rozumieć jego intencje i zachowania, a także jak pokonywać pojawiające się...
Publikacje zagraniczne
Komunikowanie w ochronie zdrowia – interpersonalne, organizacyjne i medialne,
W książce zaprezentowano szereg zagadnień związanych z nową dyscypliną z zakresu nauk społecznych, jaką jest komunikacja zdrowotna (health communication). Autorzy przedstawili główne zagadnienia odnoszące się do mediów i komunikowania w kształtowaniu postaw pacjentów...
Ku człowiekowi. Doświadczanie relacji z pacjentem w narracjach lekarzy. Wybrane zagadnienia pedagogiki leczniczej
Na książę składa się osiem rozdziałów, które zostały podzielone na część teoretyczną i empiryczną. W części teoretycznej wykorzystano wiedzę na temat relacji lekarz – pacjent, zgromadzoną na gruncie medycyny, psychologii zdrowia czy socjologii medycyny. W rozdziale...
Komunikowanie o zdrowiu chorobie i leczeniu
Zbiór artykułów poświęcony jest szeroko rozumianej problematyce na styku psychologii i medycyny. Prace zebrane zostały w logicznie ustalone trzy działy przedstawiające zasadnicze problemy związane z przedstawieniem badań nad komunikacją społeczną w zakresie pojmowania...
Komunikacja w opiece medycznej
Książka porusza zarówno zagadnienia ogólne - np. znaczenie komunikacji zawodowej w relacji lekarz-pacjent, potrzeby pacjenta - jak i szczegółowe, dotyczące zasad i specyfiki kontaktu z określonymi grupami pacjentów. Autorzy posługują się czytelnymi i pomocnymi...
Jak rozmawiać z pacjentem
Autor opracował tę książkę, poświęconą komunikacji międzyludzkiej, z myślą o pracownikach służby zdrowia. Jego zdaniem, każdy lekarz powinien umieć tak rozmawiać z pacjentem, aby postawić diagnozę i określić dalsze leczenie, nie tracąc jednocześnie okazji do...
Porozumienie z pacjentem. Relacje i komunikacja
Porozumienie z pacjentem. Relacje i komunikacja jest unikatową publikacją prezentującą komunikację z pacjentem jako zbiór wielu umiejętności:: humanistycznych i medycznych, teoretycznych i praktycznych. Główną cechą książki jest interdyscyplinarne podejście do...
Kompetencje psychologiczne w pracy lekarza
Wykonujecie państwo bardzo trudny zawód. I bardzo odpowiedzialny. I bardzo piękny. Podejmując decyzje o wyborze leczenia, kierując się dobrem pacjenta, informując o efektach leczenia, cieszycie się z każdego powrotu do zdrowia ale czasem też, znosicie frustracje...
Jak skutecznie rozmawiać z pacjentem i jego rodziną? Praktyka lekarza rodzinnego
Celem książki jest przedstawienie praktycznych informacji, które ułatwią lekarzowi rodzinnemu nawiązanie i utrzymanie kontaktu z pacjentem oraz poznanie jego oczekiwań i obaw związanych z chorobą, a studentom medycyny wskażą, na czym polega praca lekarza...
Poradnik komunikowania się lekarza z pacjentem
W książce przedstawiono zasady prawidłowego porozumiewania się lekarza z pacjentem. Omówione zostały m.in. zagadnienia komunikacji werbalnej i niewerbalnej, znaczenie wywiadu lekarskiego, rolę komunikacji lekarz-pacjent w kształtowaniu zachowań prozdrowotnych....
Opowieści o raku: Sztuka komunikacji w opiece onkologicznej
Sztuka Nell Dunn "Opowieści o raku", przedstawia doświadczenia osób dotkniętych nowotworem oraz ich rodzin i opiekunów, na wszystkich etapach zmagania z chorobą. Opracowanie "Opowieści o raku. Sztuka komunikacji w opiece onkologicznej" powstało we współpracy z...
Psychologia w medycynie: Wspomaga współpracę z pacjentem i proces leczenia
Dzięki doświadczeniom w pracy medycznej Peter Salmon uzmysławia nam wpływ przekonań, emocji i zachowań jednostki (zarówno pacjenta, jak i pracującego z nim profesjonalisty) na proces diagnozy i leczenia oraz pojawiające się w jego trakcie trudności. Jego książka jest...
Rozmawiać z pacjentem: Podręcznik doskonalenia umiejętności komunikacyjnych i budowania partnerskich relacji; wskazówki dla lekarzy, personelu medycznego, wolontariuszy, rodziny chorego
Liczne badania wskazują, że duża część pacjentów jest niezadowolona ze swych relacji z pracownikami służby zdrowia. Źródłem tego niezadowolenia rzadko jest niekompetencja tych ostatnich. Częściej jest to brak umiejętności nawiązywania kontaktu psychicznego z chorymi....
Władza i tożsamość w komunikacji lekarz pacjent
Przedstawiona w książce próba opisu komunikacji lekarz – pacjent w Polsce może pomóc zrozumieć, co faktycznie dzieje się za drzwiami gabinetu lekarskiego, a także ułatwić bardziej świadome, a przez to skuteczne kształtowanie relacji między lekarzem a pacjentem....
Praktyczny poradnik komunikowania się lekarza z pacjentem
Utrzymywanie relacji z pacjentem to istotny element pracy lekarza. Praktyczny poradnik komunikowania się lekarza z pacjentem pokazuje, jak umiejętnie zastosować teoretyczne podstawy komunikacji w codziennej praktyce klinicznej. Publikacja ta skłania do refleksji nad...