Publikacje zagraniczne

Interpersonal communication in healthcare

Komunikacja jest podstawową umiejętnością kliniczną, która, jeśli jest wykonywana kompetentnie i skutecznie, ułatwia nawiązanie relacji zaufania między personelem medycznym a pacjentem, pomaga w tworzeniu prawdziwie terapeutycznego sojuszu. Oprócz kompetencji...

Understanding Patient Doctor Relationship via a Sample of Iraqi Doctors

Gwałtowne zmiany w systemie opieki zdrowotnej i klimat społeczno-polityczny spowodowały znaczne obciążenie relacji lekarz-pacjent. Rolą lekarza jest zaszczepienie w pacjencie pozytywnej energii, dzięki której może on znaleźć ulgę w cierpieniu. Przyszły lekarz powinien...

Doctor-Patient Relationship as Dancing a Dance

Ze względu na to, iż koncepcje relacji lekarz-pacjent i konsultacje skoncentrowane na pacjencie mają wiele aspektów, ich zrozumienie i nauczanie jest trudne. Używanie metafory to narzędzie, które może być przydatne w takich sytuacjach. Można powiedzieć, że „dobra”...

Communication Skills of Physicians and Patients’ Satisfaction

Niniejsze badanie zostało przeprowadzone w celu ustalenia wpływu umiejętności komunikacyjnych lekarzy na satysfakcję pacjentów.Wykazało ono, że istnieje istotna korelacja pomiędzy satysfakcją pacjentów a umiejętnościami komunikacyjnymi lekarzy (poświęcenie...

Kto ukradł jutro?

Autyzm, afazja, dysfazja, to tylko niektóre pojęcia dotyczące niepełnosprawności umysłowej, z którymi spotykamy się w mediach lub fachowej literaturze. Ci którzy osobiście doświadczają choroby lub sprawują opiekę nad osobami niepełnosprawnymi nie zawsze potrafią, a...