Artykuł dotyczy problematyki wizerunku lekarza w relacji lekarz-pacjent w dobie Internetu oraz wpływu Internetu na przestrzeganie zaleceń przez pacjenta. Pacjenci wiedzą, że ich lekarze mają szerszą i głębszą wiedzę medyczną niż oni, ale wizerunek lekarza wydaje się...
Publikacje zagraniczne
Factors Influencing Communication with Doctors via the Internet: A Cross-Sectional of 2014 HINTS Survey
Podczas gdy spotkanie medyczne pozostaje najbardziej zaufanym kanałem pozyskiwania przez pacjentów informacji na temat zdrowia, Internet w coraz większym stopniu służy jako alternatywne medium komunikacji między lekarzem a pacjentem. Badanie to analizuje wzajemne...
Patient-centered communication in the era of electronic health records: What does the evidence say?
Komunikacja między pacjentem a lekarzem ma zasadnicze znaczenie dla opieki zdrowotnej zorientowanej na pacjencie. Lekarze obawiają się, że elektroniczne karty zdrowia negatywnie wpływają na komunikację z pacjentami. Wyniki wykazały, że stosowanie EHR (elektroniczna...
Patient Satisfaction in Obstetrics and Gynecology: Individualized Patient-centered Communication
Artykuł skupia się na przeglądzie aktualnych metod poprawy satysfakcji pacjentek w dziedzinie położnictwa i ginekologii z zamiarem dalszego zwiększania satysfakcji poprzez ulepszanie i łączenie dotychczas stosowanych strategii. Dokonano przeglądu badań wskazujących na...
Simulation-Based Communication Training for General Surgery and Obstetrics and Gynecology Residents
Celem pracy jest ocena skuteczności programu komunikacyjno-szkoleniowego opartego na symulacji, opracowanego dla rezydentów chirurgii ogólnej oraz położnictwa i ginekologii. Rezydenci pozytywnie zareagowali na program szkoleniowy, a udział w programie poprawił ich...
Physician’s gender, communication style, patient preferences and patient satisfaction in gynecology and obstetrics: A systematic review
Celem niniejszego artykułu jest przegląd badań opublikowanych w ciągu ostatnich 10 lat na temat kobiet poszukujących opieki ginekologiczno-położniczej oraz płci lekarza w odniesieniu do preferencji pacjentek, różnic w stylu komunikacji i satysfakcji pacjentek....
Humanized practices of obstetric nurses: contributions in maternal welfare
Celem niniejszego artykułu jest analiza praktyki pielęgniarek położniczych działających na oddziale prenatalnym / porodowym / poporodowym szpitala uniwersyteckiego w Mato Grosso oraz dobrostanu matki wynikającego z opieki zapewnianej w tym scenariuszu. Wyniki...
Facilitators and barriers in the humanization of childbirth practice in Japan
Humanizacja porodu oznacza uwzględnienie wartości, przekonań i uczuć kobiet oraz poszanowanie jej godności i autonomii podczas procesu porodu. Ograniczenie nadmiernie zmedykalizowanych porodów, wzmocnienie pozycji kobiet i stosowanie praktyki macierzyńskiej opartej na...
Perception of Humanization of Birth in a Highly Specialized Hospital: Let’s Think Differently
Celem tego artykułu jest zidentyfikowanie opinii pracowników służby zdrowia, administratorów i kobiet na temat humanizacji opieki porodowej.. Humanizację narodzin w szpitalu można rozpoznać po kilku kluczowych cechach, takich jak personalizacja, uznanie praw kobiet,...
Humanized birth in high risk pregnancy: barriers and facilitating factors
Medyczny model rodzenia dzieci zakłada, że ciąża zawsze może przekształcić się w ryzykowną procedurę. Aby rozważać poród humanizowany w przypadku ciąży wysokiego ryzyka, ważnym krokiem jest uświadomienie uprzedzeń profesjonalistów na temat porodu humanizowanego w...
From the crisis in acute care to postdischarge resilience – The communication experience of Geriatric patients: A qualitative study
Ponowne przyjęcie do szpitala z powodu choroby wśród pacjentów geriatrycznych skutkuje cierpieniem i urazami psychicznymi. Chociaż komunikacja została powiązana z lepszymi wynikami zdrowotnymi, niewiele wiadomo na temat ścieżek komunikacji w kontekście odporności po...
Shared understanding in psychiatrist–patient communication: Association with treatment adherence in schizophrenia
W badaniu tym sprawdzono hipotezę, że częstsza naprawa w komunikacji psychiatra - pacjent wiąże się z lepszym przestrzeganiem zaleceń terapeutycznych w schizofrenii . Wydaje się, że jakość komunikacji lekarz - pacjent również wpływa na przestrzeganie zaleceń w...
Good communication in psychiatry – a conceptual review
Komunikacja między lekarzem a pacjentem jest podstawą leczenia psychiatrycznego. Jednak niewiele uwagi poświęcono dotychczas praktycznym szkoleniom w tym zakresie i nie ma konkretnej teorii na temat tego, co stanowi dobrą komunikację w psychiatrii. Ten przegląd ma na...
Miscommunication in Doctor–Patient Communication
Skuteczność leczenia zależy od jakości relacji pacjent - lekarz, a w szczególności od stopnia, w jakim pacjent i klinicysta zbudują wspólne rozumienie choroby i leczenia. W przytoczonym badaniu użyte zostało narzędzie analizy konwersacji, aby zgłębić wyżej wspomnianą...
Patients’ perceptions of their experiences with nurse-patient communication in oncology settings: A focused ethnographic study
Niedobór personelu pielęgniarskiego i jego wpływ na opiekę nad pacjentem to dobrze udokumentowane problemy globalne. Pacjenci żyjący z chorobą przewlekłą chorobą nowotworową mają wiele problemów psychospołecznych i często brakuje im odpowiedniego wsparcia w wyniku...