Publikacje polskie

Ujęzykowienie fachowości informacyjnej na przykładzie polskich i niemieckich terminów z zakresu neuropsychologii klinicznej oraz jej psychologiczne aspekty w procesie komunikacji między specjalistą a niespecjalistą

Celem artykułu jest omówienie zagadnień związanych z językowym kodowaniem wiedzy merytorycznej w języku niemieckim i polskim oraz jego psychologicznych aspektów w procesie komunikacji między specjalistą a niespecjalistą. Artykuł analizuje terminy używane w...

Znaczenie komunikacji terapeutycznej z pacjentem

Celem opracowania jest prezentacja najważniejszych założeń związanych z proponowanym rozumieniem   terminu    „komunikacja    terapeutyczna”,   wykazanie   znaczenia    tego typu komunikacji stosowanej w praktyce klinicznej oraz wskazanie na formy szkoleń szczególnie...

Komunikacja kliniczna – porównanie opinii lekarzy i pacjentów

Krzysztof Sobcza , Katarzyna Leoniuk, Leszek Pawłowski, Natalia Spolak Celem badań była ocena komunikacji medycznej z punktu widzenia lekarzy klinicznych i ich pacjentów. Badaniem objęto lekarzy i pacjentów klinicznych. Zastosowano autorskie narzędzie przygotowane...

Problemy w komunikacji klinicznej z pacjentem hospitalizowanym

Joanna Surmacka, Marek Motyka Przyjęcie roli chorego oraz konieczność hospitalizacji, zwłaszcza jeśli pojawia się niespodziewanie, powoduje silny stres. Jego redukcja wymaga szczególnych starań ze strony lekarzy i pielęgniarek. Biorąc pod uwagę liczne źródła...

Znaczenie marketingu relacyjnego w komunikacji lekarz-pacjent

(relacja lekarz-pacjent) https://bazhum.muzhp.pl/media//files/Ekonomiczne_Problemy_Uslug/Ekonomiczne_Problem y_Uslug-r2009-t-n42/Ekonomiczne_Problemy_Uslug-r2009-t-n42-s121- 131/Ekonomiczne_Problemy_Uslug-r2009-t-n42-s121-131.pdf Marketing relacyjny stawiający na...

Ogólne zasady komunikacji między pacjentem i lekarzem

relacja lekarz – pacjent) https://journals.viamedica.pl/forum_medycyny_rodzinnej/article/view/10312 W artykule przedstawiono ogólne zasady komunikacji oraz problemy spotykane w relacjach lekarzy z pacjentami. Ponadto określono bariery i błędy popełniane we wzajemnych...