Książka po raz pierwszy rozważa relację lekarz / pacjent w długim okresie i z szerokiej perspektywy geograficznej. Historycy, antropolodzy i lekarze zastanawiają się nad czynnikami, które od epoki klasycznej do współczesności zmieniły stosunek opieki i osadzone w niej...
Publikacje polskie
Vital Conversations. Improving Communication Between Doctors and Patients
System opieki zdrowotnej w Stanach Zjednoczonych jest zdecydowanie najdroższy na świecie, ale jego wyniki są zdecydowanie przeciętne w porównaniu z innymi krajami. Dennis Rosen argumentuje, że słaba komunikacja między lekarzami a pacjentami leży u podstaw tej...
Smith’s Patient-Centered Interviewing. An Evidence-Based Method
Książka ta jest praktycznym podręcznikiem wprowadzającym i obejmującym podstawy przeprowadzania wywiadów z pacjentami. Ten cieszący się największą liczbą dowodów przewodnik na ten temat, zatwierdzony przez Academy of Communication in Healthcare wykorzystuje sprawdzone...
The Doctor’s Communication Handbook
Ten bestsellerowy tytuł stał się najlepszym przewodnikiem po komunikacji z pacjentem dla wszystkich lekarzy, bez względu na ich doświadczenie i miejsce praktyki. Bardzo szanowany przez wielu i ceniony za lekki, konwersacyjny ton, to całkowicie zaktualizowane i...
The Doctor Still Knows Best. How Medical Culture Is Still Marked by Paternlism
Książka ta poszukuje odpowiedzi na pytanie: w jaki sposób kultura medyczna może być nadal naznaczona paternalizmem, pomimo skoncentrowanych wysiłków społeczności medycznej, aby postawić lekarza i pacjenta na równiejszej pozycji? Niedawny nacisk w medycynie dotyczył...
Patient-Centered Communication. The Seven Keys to Connecting with Patients
Praktyczne źródło, które zawiera klucze do lepszej komunikacji między pacjentem a lekarzem w opiece zdrowotnej i angażuje czytelników nie tylko na poziomie intelektualnym, ale także emocjonalnym. Książka skupia się na siedmiu podstawowych elementach, które stanowią...
Medical Improv. A New Way to Improve Communication
Medical Improv to nowe narzędzie nauczania, a jego empiryczne działania są bardzo obiecujące w przypadku ciągłych wyzwań, przed którymi stoimy w służbie zdrowia, promując „miękkie” umiejętności związane z inteligencją emocjonalną, komunikacją, współpracą i...
The Doctor’s Communication Handbook
W miarę jak pacjenci stają się uczestnikami, lekarze coraz częściej dostosowują się do nowych ról i form komunikacji - od mówców i zarządców po powierników i tłumaczy. Siódme wydanie podręcznika komunikacji lekarza bezpośrednio odnosi się do najnowszych osiągnięć w...
The New Consultation. Developing Doctor Patient Communication
Książka ta jest istotną pomocą dla wszystkich lekarzy, aby zwiększyć skuteczność konsultacji i sprawić, że będą bardziej skoncentrowani na pacjencie. Obejmuje podstawy teoretyczne, a także praktyczną pomoc. Konsultacja to „centralny akt medycyny”: spotkanie pacjenta z...
When Doctors Don’t listen. How to Avoid Misdaignoses and Unnecessary Tests
Opierając się na prawdziwych historiach o błędnych diagnozach, autorzy pokazują, jak aktywny udział pacjentów w procesie diagnostycznym może zapobiec tym błędom. Wen i Kosowsky oferują konkretne pytania kontrolne, które pacjenci mogą z łatwością uwzględnić podczas...
The Most Unhealthy Relationship of All. A Guide To Better Doctor-Patient Communication
Książka ta jest przewodnikiem dotyczącym poprawy dialogu między lekarzem a pacjentem dzięki wzajemnemu zrozumieniu punktu widzenia. Cały system opieki zdrowotnej powinien zostać zmieniony, aby zachęcić do komunikacji. W prawdziwym świecie każdy lekarz lub pacjent może...
Patient Practitioner Interaction – An Experiential Manual for Developing the Art of Health Care
Książka ta traktuje o umiejętnościach poznania siebie i własnych wzorców reagowania w wysoce spornych sytuacjach. Dzięki przedstawionym działaniom edukacyjnym i rozdziałom poświęconym samoświadomości i samoocenie, czytelnicy będą w stanie lepiej zrozumieć, zmienić i...
Listening to Pain – A Clinician’s Guide to Improving Pain Managment Through Better Communication
W tej przełomowej książce dr Fishman pokazuje, jak lepsze komunikowanie się z pacjentami na temat ich bólu może pomóc lekarzom w tworzeniu bezpieczniejszych i skuteczniejszych strategii leczenia. Książka ta oferuje lekarzom wiele praktycznych wskazówek dotyczących...
Health professional and Patinet Interaction
Obejmując strategie skutecznej komunikacji, książka ta zapewnia narzędzia pomagające w nawiązywaniu pozytywnych relacji z pacjentami, opartych na szacunku. Praktyczne przykłady i scenariusze pokazują, jak okazywać szacunek i profesjonalizm pacjentom w różnym wieku i o...
Beyond These Walls – Readings in Health Communication
Książka ta stanowi bezcenny zbiór fundamentalnych i najnowocześniejszych odczytów czołowych naukowców z szybko rozwijającego się obszaru komunikacji zdrowotnej. Ta innowacyjna antologia pokazuje, że opieka zdrowotna i komunikacja na temat zdrowia często ma miejsce w...