Autor opracował tę książkę, poświęconą komunikacji międzyludzkiej, z myślą o pracownikach służby zdrowia. Jego zdaniem, każdy lekarz powinien umieć tak rozmawiać z pacjentem, aby postawić diagnozę i określić dalsze leczenie, nie tracąc jednocześnie okazji do...
Aktualności
Porozumienie z pacjentem. Relacje i komunikacja
Porozumienie z pacjentem. Relacje i komunikacja jest unikatową publikacją prezentującą komunikację z pacjentem jako zbiór wielu umiejętności:: humanistycznych i medycznych, teoretycznych i praktycznych. Główną cechą książki jest interdyscyplinarne podejście do...
Kompetencje psychologiczne w pracy lekarza
Wykonujecie państwo bardzo trudny zawód. I bardzo odpowiedzialny. I bardzo piękny. Podejmując decyzje o wyborze leczenia, kierując się dobrem pacjenta, informując o efektach leczenia, cieszycie się z każdego powrotu do zdrowia ale czasem też, znosicie frustracje...
Jak skutecznie rozmawiać z pacjentem i jego rodziną? Praktyka lekarza rodzinnego
Celem książki jest przedstawienie praktycznych informacji, które ułatwią lekarzowi rodzinnemu nawiązanie i utrzymanie kontaktu z pacjentem oraz poznanie jego oczekiwań i obaw związanych z chorobą, a studentom medycyny wskażą, na czym polega praca lekarza...
Poradnik komunikowania się lekarza z pacjentem
W książce przedstawiono zasady prawidłowego porozumiewania się lekarza z pacjentem. Omówione zostały m.in. zagadnienia komunikacji werbalnej i niewerbalnej, znaczenie wywiadu lekarskiego, rolę komunikacji lekarz-pacjent w kształtowaniu zachowań prozdrowotnych....
Opowieści o raku: Sztuka komunikacji w opiece onkologicznej
Sztuka Nell Dunn "Opowieści o raku", przedstawia doświadczenia osób dotkniętych nowotworem oraz ich rodzin i opiekunów, na wszystkich etapach zmagania z chorobą. Opracowanie "Opowieści o raku. Sztuka komunikacji w opiece onkologicznej" powstało we współpracy z...
Psychologia w medycynie: Wspomaga współpracę z pacjentem i proces leczenia
Dzięki doświadczeniom w pracy medycznej Peter Salmon uzmysławia nam wpływ przekonań, emocji i zachowań jednostki (zarówno pacjenta, jak i pracującego z nim profesjonalisty) na proces diagnozy i leczenia oraz pojawiające się w jego trakcie trudności. Jego książka jest...
Rozmawiać z pacjentem: Podręcznik doskonalenia umiejętności komunikacyjnych i budowania partnerskich relacji; wskazówki dla lekarzy, personelu medycznego, wolontariuszy, rodziny chorego
Liczne badania wskazują, że duża część pacjentów jest niezadowolona ze swych relacji z pracownikami służby zdrowia. Źródłem tego niezadowolenia rzadko jest niekompetencja tych ostatnich. Częściej jest to brak umiejętności nawiązywania kontaktu psychicznego z chorymi....
Władza i tożsamość w komunikacji lekarz pacjent
Przedstawiona w książce próba opisu komunikacji lekarz – pacjent w Polsce może pomóc zrozumieć, co faktycznie dzieje się za drzwiami gabinetu lekarskiego, a także ułatwić bardziej świadome, a przez to skuteczne kształtowanie relacji między lekarzem a pacjentem....
Praktyczny poradnik komunikowania się lekarza z pacjentem
Utrzymywanie relacji z pacjentem to istotny element pracy lekarza. Praktyczny poradnik komunikowania się lekarza z pacjentem pokazuje, jak umiejętnie zastosować teoretyczne podstawy komunikacji w codziennej praktyce klinicznej. Publikacja ta skłania do refleksji nad...
Komunikacja lekarz – pacjent. Teoria i praktyka
Zbieżność procesów saturacji medialnej (nasycenia społeczeństwa środkami przekazu) i mediatyzacji wielu sfer życia publicznego pociąga za sobą zmiany w funkcjonowaniu polskiego społeczeństwa. Poddawana permanentnej stymulacji jednostka coraz częściej wyobrażenia o...
Być lekarzem, być pacjentem. Rozmowy o psychologii relacji
Książka dotyczy relacji między lekarzem a pacjentem. To relacja szczególna, gdyż uruchamia mnóstwo projekcji, przeniesień i uczuć. Wiedząc o nich, łatwiej sobie z nimi radzić. Lekarze i pacjenci znajdą w książce informacje, jakich zasad trzeba przestrzegać, aby...
Relacje lekarz – pacjent w aspekcie społecznym, historycznym i kulturowym
Książka podejmuje różne problemy związane z zespołem wzajemnych odniesień kształtujących się pomiędzy dwiema osobami. Jedną z nich jest terapeuta, wyposażony w niezbędny dla uprawiania swojego zawodu zasób kompetencji, drugą - osoba poddawana leczeniu, która uznaje...
Relacja lekarz-pacjent Zrozumienie i współczucie
„Książka poświęcona jest szerokiej problematyce - relacji lekarza z pacjentem, obejmującej także warunki, które nie tylko sprzyjają lepszej komunikacji, lecz także stanowią przesłanki wzajemnego zrozumienia między lekarzem a pacjentem oraz ich współpracy prowadzącej...
Zaufanie w relacji lekarz – pacjent.: Implikacje dla zarządzania zakładem opieki zdrowotnej
Zaufanie, stanowiac wskazówkę, jest niezbędne do podejmowania decyzji czy współpracy. Ponadto zmniejsza niepewność, mobilizuje podmiotowość, zwiększa otwartość i życzliwość wobec innych. Zaufanie do lekarza pełni dodatkowo terapeutyczna role, która pomaga pacjentom...