Oczekuje się, że lekarze będą się uczyć przez całe życie. Udział w praktyce klinicznej jest ważnym potencjalnym źródłem tej wiedzy. To badanie pokazuje, w jaki sposób lekarze rozpoznają i wykorzystują nieformalne informacje zwrotne z interakcji z pacjentami w...
Aktualności
Predictors of Satisfaction With Doctor and Nurse Communication: A National Study Daniel
Badania wskazują, że skuteczna komunikacja między personelem medycznym a pacjentami wiąże się z wieloma pozytywnymi skutkami dla pacjentów, jednak niewiele badań dotyczyło wpływu czynników ekologicznych (np. wielkość szpitala, lokalnej demografii) na zgłaszane przez...
What patients like or dislike in physicians: Analyzing drivers of patient satisfaction and dissatisfaction using a digital topic modeling approach
W tym badaniu zebrano recenzje z publicznie dostępnej witryny medycznej od stycznia 2014 r. do grudnia 2018 r., a następnie użyto metody eksploracji tekstu w celu ujawnienia semantyki doświadczeń pacjentów w opiece zdrowotnej. Zaproponowana metoda pozwoliła ujawnić. W...
Interpersonal trust in doctor-patient relation: Evidence from dyadic analysis and association with quality of dyadic communication
Zarówno pacjenci, jak i lekarze, jako członkowie związków diadycznych wpływają na swoje zachowania i są od siebie współzależni, ponieważ mają wspólną przeszłą historię i ostatecznie wspólną przyszłość. Badanie wykazało, że jeśli lekarz zgłosił duże zaufanie do...
Communication Skills in Patient-Doctor Interactions: Learning from Patient Complaints
Pomimo szkolenia w zakresie umiejętności komunikacyjnych w szkole medycznej, młodsi lekarze nadal wykazują słabe umiejętności komunikacyjne między pacjentem a lekarzem. Zidentyfikowano cztery główne tematy błędów komunikacyjnych, a mianowicie: niewerbalny (kontakt...
Patient-Centered Communication Mediates the Relationship between Health Information Acquisition and Patient Trust in Physicians: A FiveYear Comparison in China
Zaufanie społeczne do zawodów medycznych spadło w ostatnich dziesięcioleciach. Jednym z czynników może być zalew informacji zdrowotnych dostępnych w różnych źródłach. Jednak, jak zdobywanie informacji zdrowotnych wpływa na zaufanie pacjentów, pozostaje niejasne. W...
Communication behaviors and patient autonomy in hospital care: A qualitative study
Wspólne podejmowanie decyzji nie zawsze stanowi normę w opiece szpitalnej. Chociaż lekarze wyjaśniają plany leczenia, wielu hospitalizowanych pacjentów nie rozumie ich na tyle, by podejmować autonomiczne decyzje. W niniejszym badaniu wszyscy lekarze wyjaśniali...
Interpersonal communication in healthcare
Komunikacja jest podstawową umiejętnością kliniczną, która, jeśli jest wykonywana kompetentnie i skutecznie, ułatwia nawiązanie relacji zaufania między personelem medycznym a pacjentem, pomaga w tworzeniu prawdziwie terapeutycznego sojuszu. Oprócz kompetencji...
Which patient and doctor behaviours make a medical consultation more effective from a patient point of view. Results from a European multicentre study in 31 countries
Artykuł porusza kwestię oceny pacjentów na temat tego, jak lekarze i pacjenci mogą poprawić komunikację. Pacjenci przypisują większą odpowiedzialność lekarzom, przywiązując jednocześnie bardziej istotną wagę do lekarza niż do czynników związanych z pacjentem, w...
Understanding Patient Doctor Relationship via a Sample of Iraqi Doctors
Gwałtowne zmiany w systemie opieki zdrowotnej i klimat społeczno-polityczny spowodowały znaczne obciążenie relacji lekarz-pacjent. Rolą lekarza jest zaszczepienie w pacjencie pozytywnej energii, dzięki której może on znaleźć ulgę w cierpieniu. Przyszły lekarz powinien...
Assessing patient-centred communication in teaching: a systematic review of instruments
Celem tego badania było dokonanie systematycznego przeglądu istniejących narzędzi, które mierzą koncentrację na pacjencie w komunikacji lekarz - pacjent i mogą być wykorzystane do zapewnienia bezpośredniej informacji zwrotnej. Pomimo powszechnie odczuwanej potrzeby...
Communication patterns in the doctor–patient relationship: evaluating determinants associated with low paternalism in Mexico
Paternalizm ogranicza komunikację między pracownikami służby zdrowia a pacjentami i nie promuje wspólnego podejmowania decyzji terapeutycznych. Celem tego badania było wniesienie wkładu w wiedzę na temat wzorców komunikacji stosowanych w praktyce klinicznej w Meksyku...
Intercultural communication through the eyes of patients: experiences and preferences
Cel artykułu stanowi zbadanie preferencji i doświadczeń pacjentów w zakresie komunikacji międzykulturowej, które mogą wpłynąć na rozwój treningu komunikacji międzykulturowej skoncentrowanej na pacjencie. Badania wykazały, iż wszyscy pacjenci woleli lekarza z...
Doctor-Patient Relationship as Dancing a Dance
Ze względu na to, iż koncepcje relacji lekarz-pacjent i konsultacje skoncentrowane na pacjencie mają wiele aspektów, ich zrozumienie i nauczanie jest trudne. Używanie metafory to narzędzie, które może być przydatne w takich sytuacjach. Można powiedzieć, że „dobra”...
Communication Skills of Physicians and Patients’ Satisfaction
Niniejsze badanie zostało przeprowadzone w celu ustalenia wpływu umiejętności komunikacyjnych lekarzy na satysfakcję pacjentów.Wykazało ono, że istnieje istotna korelacja pomiędzy satysfakcją pacjentów a umiejętnościami komunikacyjnymi lekarzy (poświęcenie...