Celem artykułu było badanie szacunku zgłaszanego przez lekarzy do poszczególnych pacjentów poprzez badanie następujących pytań: Jak zmienia się szacunek dla pacjentów zgłaszany przez lekarzy? Jakie cechy pacjentów wiążą się z większym szacunkiem zgłaszanym przez...
Aktualności
Physicians’ communication and perceptions of patients: Is it how they look, how they talk, or is it just the doctor?
Chociaż styl komunikacji i percepcja lekarzy wpływają na wyniki, w niewielu badaniach zbadano, w jaki sposób te spostrzeżenia odnoszą się do sposobu komunikowania się lekarzy z pacjentami. Co więcej, chociaż wiele czynników może wpływać na proces komunikacji, w...
Clinical decision-making: Patients’ preferences and experiences
Celem artykułu było określenie zgodności pomiędzy preferowanym przez pacjentów stylem podejmowania decyzji klinicznych a stylem, którego zwykle doświadczali oraz czy ta zgodność była związana ze statusem społeczno-ekonomicznym i / lub postrzeganą jakością opieki...
Do patients wish to be involved in decision making in the consultation? A cross sectional survey with video vignettes
Celem artykułu było określenie preferencji pacjentów do wspólnego lub ukierunkowanego stylu konsultacji w części decyzyjnej konsultacji ogólnej. Pacjenci różnie preferowali udział w podejmowaniu decyzji podczas konsultacji. W analizie regresji wielorakiej stwierdzono,...
Dimensions of patient-provider communication and diabetes self-care in an ethnically diverse population
Komunikacja między pacjentem a lekarzem ma zasadnicze znaczenie dla skutecznej opieki nad cukrzycą i innymi chorobami przewlekłymi. Jednak względny wpływ komunikacji ogólnej i specyficznej dla choroby na samokontrolę jest słabo poznany, podobnie jak determinanty tych...
Information-giving in medical consultations: The influence of patients’ communicative styles and personal characteristics
Informowanie pacjenta jest prawdopodobnie najważniejszym komunikacyjnym obowiązkiem lekarza. Uznając to, badacze od dawna interesują się pytaniem, dlaczego niektórzy pacjenci otrzymują więcej informacji od lekarzy niż inni. W artykule argumentuje się, że na ilość...
Patient participation in the medical specialist encounter: Does physicians’ patient-centred communication matter?
Zakłada się, że komunikacja lekarzy skoncentrowana na pacjencie stymuluje aktywny udział pacjentów, prowadząc w ten sposób do skuteczniejszej i bardziej humanitarnej wymiany podczas konsultacji lekarskiej. Zbadaliśmy związek między komunikacją lekarzy skoncentrowaną...
Communication in general practice: differences between European countries
Celem artykułu było (i) porównanie komunikacji między lekarzem a pacjentem w praktyce ogólnej w krajach europejskich; oraz (ii) zbadanie wpływu systemu, lekarza rodzinnego i charakterystyki pacjenta na komunikację między lekarzem a pacjentem w praktyce ogólnej. Dane...
Measuring patients’ perceptions of communication with healthcare providers: Do differences in demographic and socioeconomic characteristics matter?
Zrozumienie komunikacji między pacjentem a lekarzem jest niezbędne do opracowania polityk, które mierzą, jak dobrze system opieki zdrowotnej zapewnia opiekę. Badanie to miało na celu ustalenie, które z czynników demograficznych, jeśli w ogóle, były niezależnie...
Socio-economic status of the patient and doctor–patient communication: does it make a difference?
W tym systematycznym przeglądzie, w którym zawarto 12 oryginalnych prac badawczych i metaanaliz, zbadano, czy status społeczno-ekonomiczny pacjentów wpływa na komunikację między lekarzem a pacjentem. Wyniki pokazują, że pacjenci z niższych klas społecznych otrzymują...
Influences on patients’ ratings of physicians: Physicians demographics and personality
Istnieje duże zainteresowanie wpływem lekarzy na oceny pacjentów. W tym badaniu przekrojowym pacjenci ( n = 4616; przedział wiekowy: 18–65 lat) oceniali poziom zadowolenia z lekarzy podstawowej opieki zdrowotnej ( n = 96). Pacjentów i lekarzy rekrutowano z przychodni...
Patient–provider communication and low-income adults: Age, race, literacy, and optimism predict communication satisfaction
Celem artykułu była ocena, czy umiejętność czytania, pisania i liczenia oraz optymizm są związane z zadowoleniem dorosłych o niskich dochodach z umiejętności komunikacyjnych świadczeniodawcy. Osoby dorosłe o niskich dochodach ( N = 131) rekrutowano z siedmiu hrabstw w...
The social gradient in doctor-patient communication
W ostatnich latach często przedmiotem badań jest znaczenie różnic społecznych w relacjach lekarz - pacjent. Przegląd z 2002 roku zsyntetyzował dowody na ten temat. Biorąc pod uwagę rosnące znaczenie nierówności społecznych w ochronie zdrowia, aktualizacja tego...
Are GP patients’ needs being met? Unfulfilled information needs among native-Dutch and Turkish-Dutch patients
Niniejsze badanie ma na celu ocenę niespełnionych potrzeb informacyjnych pacjentów niderlandzkich i turecko-holenderskich lekarzy ogólnych (GP) w Holandii. Ponadto badany jest związek między postrzeganymi i zarejestrowanymi informacjami przekazywanymi przez lekarzy...
The impact of gender on medical visit communication and patient satisfaction within the Japanese primary care context
Niniejsze badanie zostało zaprojektowane w celu wypełnienia znaczących luk w literaturze badawczej poprzez zbadanie wpływu zgodności płci w komunikacji medycznej i satysfakcji pacjentów w kontekście japońskim. Nowych pacjentów podstawowej opieki zdrowotnej (54...