Humanizacja porodu oznacza uwzględnienie wartości, przekonań i uczuć kobiet oraz poszanowanie jej godności i autonomii podczas procesu porodu. Ograniczenie nadmiernie zmedykalizowanych porodów, wzmocnienie pozycji kobiet i stosowanie praktyki macierzyńskiej opartej na...
Aktualności
Perception of Humanization of Birth in a Highly Specialized Hospital: Let’s Think Differently
Celem tego artykułu jest zidentyfikowanie opinii pracowników służby zdrowia, administratorów i kobiet na temat humanizacji opieki porodowej.. Humanizację narodzin w szpitalu można rozpoznać po kilku kluczowych cechach, takich jak personalizacja, uznanie praw kobiet,...
Humanized birth in high risk pregnancy: barriers and facilitating factors
Medyczny model rodzenia dzieci zakłada, że ciąża zawsze może przekształcić się w ryzykowną procedurę. Aby rozważać poród humanizowany w przypadku ciąży wysokiego ryzyka, ważnym krokiem jest uświadomienie uprzedzeń profesjonalistów na temat porodu humanizowanego w...
From the crisis in acute care to postdischarge resilience – The communication experience of Geriatric patients: A qualitative study
Ponowne przyjęcie do szpitala z powodu choroby wśród pacjentów geriatrycznych skutkuje cierpieniem i urazami psychicznymi. Chociaż komunikacja została powiązana z lepszymi wynikami zdrowotnymi, niewiele wiadomo na temat ścieżek komunikacji w kontekście odporności po...
Shared understanding in psychiatrist–patient communication: Association with treatment adherence in schizophrenia
W badaniu tym sprawdzono hipotezę, że częstsza naprawa w komunikacji psychiatra - pacjent wiąże się z lepszym przestrzeganiem zaleceń terapeutycznych w schizofrenii . Wydaje się, że jakość komunikacji lekarz - pacjent również wpływa na przestrzeganie zaleceń w...
Good communication in psychiatry – a conceptual review
Komunikacja między lekarzem a pacjentem jest podstawą leczenia psychiatrycznego. Jednak niewiele uwagi poświęcono dotychczas praktycznym szkoleniom w tym zakresie i nie ma konkretnej teorii na temat tego, co stanowi dobrą komunikację w psychiatrii. Ten przegląd ma na...
Miscommunication in Doctor–Patient Communication
Skuteczność leczenia zależy od jakości relacji pacjent - lekarz, a w szczególności od stopnia, w jakim pacjent i klinicysta zbudują wspólne rozumienie choroby i leczenia. W przytoczonym badaniu użyte zostało narzędzie analizy konwersacji, aby zgłębić wyżej wspomnianą...
Patients’ perceptions of their experiences with nurse-patient communication in oncology settings: A focused ethnographic study
Niedobór personelu pielęgniarskiego i jego wpływ na opiekę nad pacjentem to dobrze udokumentowane problemy globalne. Pacjenci żyjący z chorobą przewlekłą chorobą nowotworową mają wiele problemów psychospołecznych i często brakuje im odpowiedniego wsparcia w wyniku...
The Impact of Doctor-Patient Communication on Patients’ Perceptions of their Risk of Breast Cancer Recurrence
Komunikacja lekarz-pacjent jest głównym sposobem, w jaki kobiety, u których zdiagnozowano raka piersi, dowiadują się o ryzyku odległych nawrotów. Jednak niewiele wiadomo o tym, jak lekarze podchodzą do tych dyskusji. W przytaczanym badaniu około 33% kobiet zgłosiło,...
The Impact of Internet Health Information on Patient Compliance: A Research Model and an Empirical Study
Pacjenci coraz częściej poszukują i wykorzystują internetowe informacje zdrowotne, aby aktywniej zarządzać własnym zdrowiem we współpracy ze swoimi lekarzami. Tendencja ta ma zarówno pozytywny, jak i negatywny wpływ na interakcje między pacjentami a ich lekarzami....
Mental health professionals’ experiences with shared decision-making for patients with psychotic disorders: a qualitative study
Wspólne podejmowanie decyzji (SDM) to proces, w ramach którego klinicyści i pacjenci współpracują przy wyborze leczenia na podstawie zarówno preferencji pacjenta, jak i dowodów klinicznych. Chociaż pacjenci z zaburzeniami psychotycznymi chcą w większym stopniu...
Are physicians’ attitudes of respect accurately perceived by patients and associated with more positive communication behaviors?
Celem artykułu było badanie szacunku zgłaszanego przez lekarzy do poszczególnych pacjentów poprzez badanie następujących pytań: Jak zmienia się szacunek dla pacjentów zgłaszany przez lekarzy? Jakie cechy pacjentów wiążą się z większym szacunkiem zgłaszanym przez...
Physicians’ communication and perceptions of patients: Is it how they look, how they talk, or is it just the doctor?
Chociaż styl komunikacji i percepcja lekarzy wpływają na wyniki, w niewielu badaniach zbadano, w jaki sposób te spostrzeżenia odnoszą się do sposobu komunikowania się lekarzy z pacjentami. Co więcej, chociaż wiele czynników może wpływać na proces komunikacji, w...
Clinical decision-making: Patients’ preferences and experiences
Celem artykułu było określenie zgodności pomiędzy preferowanym przez pacjentów stylem podejmowania decyzji klinicznych a stylem, którego zwykle doświadczali oraz czy ta zgodność była związana ze statusem społeczno-ekonomicznym i / lub postrzeganą jakością opieki...
Do patients wish to be involved in decision making in the consultation? A cross sectional survey with video vignettes
Celem artykułu było określenie preferencji pacjentów do wspólnego lub ukierunkowanego stylu konsultacji w części decyzyjnej konsultacji ogólnej. Pacjenci różnie preferowali udział w podejmowaniu decyzji podczas konsultacji. W analizie regresji wielorakiej stwierdzono,...