Publikacja ukazuje medycynę narracyjną z dwóch perspektyw: medycznej oraz literaturoznawczo-językoznawczej. Zebrane w niej teksty skupiają się na: roli medycyny narracyjnej w praktyce klinicznej, znaczeniu narracji o doświadczeniu choroby i niepełnosprawności w...
Aktualności
Twelve Years of the Italian Program to Enhance Relational and Communication Skills (PERCS)
Artykuł ma na celu opisanie włoskiego programu poprawy relacji i umiejętności komunikacyjnych (PERCS-Włochy) w trudnych rozmowach dotyczących opieki zdrowotnej. PERCS-Włochy oferowano w dwóch wersjach w różnych szpitalach w Mediolanie od 2008 roku. Każdy warsztat trwa...
Interventions to improve communication between nurses and physicians in the intensive care unit: An integrative literature review
Skuteczna komunikacja między pracownikami służby zdrowia na oddziale intensywnej terapii (OIOM) jest szczególnie potrzebna.. Pielęgniarki i lekarze są bardzo ważnymi częściami systemu opieki zdrowotnej. Zatem określenie strategii, które poprawiłyby komunikację między...
Nurse–physician communication – An integrated review
Celem tego przeglądu jest przedstawienie wszechstronnego przeglądu aktualnej wiedzy na temat czynników wpływających na komunikację pielęgniarki z lekarzem oraz interwencji opracowanych w celu poprawy komunikacji pielęgniarki z lekarzem. W przeglądzie uwzględniono...
Doctor–pharmacist communication in hospitals: strategies, perceptions, limitations and opportunities
Efektywna komunikacja między pracownikami służby zdrowia przyczynia się do bezpiecznej i wydajnej opieki nad pacjentem, podczas gdy brak komunikacji może prowadzić do niekorzystnych wyników leczenia i zwiększonych wydatków na opiekę zdrowotną. Preferowanie komunikacji...
Opportunities to improve COVID-19 provider communication resources: A systematic review
Celem artykułu jest zidentyfikowanie możliwości opracowania przyszłych programów nauczania i narzędzi wspierających komunikację w trakcie trwania pandemii COVID-19. W przeglądzie uwzględniono łącznie 89 źródeł. Wszystkie artykuły, z wyjątkiem trzech, opisywały...
Building Rapport and Earning the Surgical Patient’s Trust in the Era of Social Distancing : Teaching Patient-Centered Communication During Video Conference Encounters to Medical Students
Pandemia COVID-19 zmieniła paradygmat komunikacji lekarz-pacjent dzięki szybkiemu przyjęciu przez większość społeczności medycznej wizyt lekarskich opartych na wideo. Celem artykułu jest zidentyfikowanie skutecznych technik dla chirurgów do budowania relacji podczas...
Video consultation during follow up care: effect on quality of care and patient- and provider attitude in patients with colorectal cancer
Konsultacja wideo zyskuje na znaczeniu jako możliwa alternatywa dla wizyt ambulatoryjnych. Jednak niewiele wiadomo na temat satysfakcji i jakości opieki z wykorzystaniem video zamiast konsultacji twarzą w twarz. Celem tego obserwacyjnego badania ankietowego było...
The Image Of a Doctor in a Doctor-Patiet Relathionship in the Internet ERA
Artykuł dotyczy problematyki wizerunku lekarza w relacji lekarz-pacjent w dobie Internetu oraz wpływu Internetu na przestrzeganie zaleceń przez pacjenta. Pacjenci wiedzą, że ich lekarze mają szerszą i głębszą wiedzę medyczną niż oni, ale wizerunek lekarza wydaje się...
Factors Influencing Communication with Doctors via the Internet: A Cross-Sectional of 2014 HINTS Survey
Podczas gdy spotkanie medyczne pozostaje najbardziej zaufanym kanałem pozyskiwania przez pacjentów informacji na temat zdrowia, Internet w coraz większym stopniu służy jako alternatywne medium komunikacji między lekarzem a pacjentem. Badanie to analizuje wzajemne...
Patient-centered communication in the era of electronic health records: What does the evidence say?
Komunikacja między pacjentem a lekarzem ma zasadnicze znaczenie dla opieki zdrowotnej zorientowanej na pacjencie. Lekarze obawiają się, że elektroniczne karty zdrowia negatywnie wpływają na komunikację z pacjentami. Wyniki wykazały, że stosowanie EHR (elektroniczna...
Patient Satisfaction in Obstetrics and Gynecology: Individualized Patient-centered Communication
Artykuł skupia się na przeglądzie aktualnych metod poprawy satysfakcji pacjentek w dziedzinie położnictwa i ginekologii z zamiarem dalszego zwiększania satysfakcji poprzez ulepszanie i łączenie dotychczas stosowanych strategii. Dokonano przeglądu badań wskazujących na...
Simulation-Based Communication Training for General Surgery and Obstetrics and Gynecology Residents
Celem pracy jest ocena skuteczności programu komunikacyjno-szkoleniowego opartego na symulacji, opracowanego dla rezydentów chirurgii ogólnej oraz położnictwa i ginekologii. Rezydenci pozytywnie zareagowali na program szkoleniowy, a udział w programie poprawił ich...
Physician’s gender, communication style, patient preferences and patient satisfaction in gynecology and obstetrics: A systematic review
Celem niniejszego artykułu jest przegląd badań opublikowanych w ciągu ostatnich 10 lat na temat kobiet poszukujących opieki ginekologiczno-położniczej oraz płci lekarza w odniesieniu do preferencji pacjentek, różnic w stylu komunikacji i satysfakcji pacjentek....
Humanized practices of obstetric nurses: contributions in maternal welfare
Celem niniejszego artykułu jest analiza praktyki pielęgniarek położniczych działających na oddziale prenatalnym / porodowym / poporodowym szpitala uniwersyteckiego w Mato Grosso oraz dobrostanu matki wynikającego z opieki zapewnianej w tym scenariuszu. Wyniki...