Strona główna » Aktualności

Aktualności

Relationship-centered healthcare communication

Model REDE to koncepcyjne ramy nauczania komunikacji zorientowanej na relacje. Model ten stosuje określone umiejętności, aby zoptymalizować unikalne i osobiste połączenie. Opiera się na założeniu, że autentyczny związek jest istotnym środkiem terapeutycznym, który...

Health Communication in Pratice

Książka ta zawiera szczegółowe studia przypadków, które pokazują dogłębne zastosowania teorii komunikacji w rzeczywistych sytuacjach. Z rozdziałami napisanymi przez lekarzy, a także naukowców zajmujących się komunikacją, przypadki zawarte w niniejszym dokumencie...

Effective Communication Skills For Doctors

Istnieje pilna potrzeba poprawy umiejętności komunikacyjnych lekarzy. Badania wykazały, że słaba komunikacja może przyczyniać się do niezadowolenia pacjentów, nieprzestrzegania przez nich zaleceń i zwiększonych problemów medyczno-prawnych. Lepsze umiejętności...

Illness narratives: time, hope and HIV

Choroby zagrażające życiu, takie jak HIV / AIDS, również zagrażają poczuciu tożsamości ludzi i przyjmowanym za pewnik założeniom dotyczącym czasowego kształtowania ich życia. W odpowiedzi ludzie często doświadczają przemian wartości, duchowości i życiowych...

Personal Illness Narratives: Using Reflective Writing to Teach Empathy

Pisanie refleksyjne to jedna ze sprawdzonych metod nauczania studentów medycyny empatycznych interakcji z pacjentami. Większość takich ćwiczeń opiera się na refleksji uczniów nad doświadczeniami klinicznymi. Jednak aby skutecznie wydobyć, zinterpretować i...

Illness narratives: fact or fiction?

Obecnie obserwuje się ponowne zainteresowanie analizą narracyjną w naukach humanistycznych, społecznych i medycynie. Narracje dotyczące chorób są przedmiotem szczególnego zainteresowania w środowiskach związanych ze zdrowiem. Artykuł omawia tło tego zainteresowania....

Illness narratives: reliability, authenticity and the empathic witness

Teorie analizy tekstu są stosowane do zrozumienia historii chorób, lekarze i uczeni mają okazję rozwinąć bardziej zniuansowane i wieloaspektowe uznanie dla tych relacji. Historia pacjenta rzadko jest „tylko historią”, ale jest raczej świadomym i nieświadomym...

Narrative Medicine A Model for Empathy, Reflection, Profession, and Trust

Skuteczna praktyka medyczna wymaga kompetencji narracyjnych, to znaczy umiejętności rozpoznawania, przyswajania, interpretowania i reagowania na historie i losy innych. Medycyna uprawiana z kompetencją narracyjną, zwana medycyną narracyjną, jest proponowana jako model...

Narrative Medicine in Surgical Education

W tym artykule proponowane jest wykorzystanie pisemnej refleksji narracyjnej do uchwycenia i pomiaru ogólnych kompetencji praktyki opartej na systemach, uczenia się opartego na praktyce, umiejętności komunikacyjnych i profesjonalizmu. W ramach pilotażu studenci...