Model REDE to koncepcyjne ramy nauczania komunikacji zorientowanej na relacje. Model ten stosuje określone umiejętności, aby zoptymalizować unikalne i osobiste połączenie. Opiera się na założeniu, że autentyczny związek jest istotnym środkiem terapeutycznym, który...
Aktualności
Health Communication in Pratice
Książka ta zawiera szczegółowe studia przypadków, które pokazują dogłębne zastosowania teorii komunikacji w rzeczywistych sytuacjach. Z rozdziałami napisanymi przez lekarzy, a także naukowców zajmujących się komunikacją, przypadki zawarte w niniejszym dokumencie...
Speaking of Health: Assessing Health Communication Strategies for Diverse Populations
Osoby odpowiedzialne za komunikację w dziedzinie zdrowia publicznego i pracownicy służby zdrowia codziennie stają przed dylematami. Korzystając ze studiów książka ta analizuje, w jaki sposób komunikaty muszą być dostosowane do wyjątkowych potrzeb informacyjnych...
Effective Communication Skills For Doctors
Istnieje pilna potrzeba poprawy umiejętności komunikacyjnych lekarzy. Badania wykazały, że słaba komunikacja może przyczyniać się do niezadowolenia pacjentów, nieprzestrzegania przez nich zaleceń i zwiększonych problemów medyczno-prawnych. Lepsze umiejętności...
Health Literacy od A do Z: Practical Ways to Communicate Your Health Message
Książka ta prezentuje praktyczne sposoby przekazywania wiadomości na temat zdrowia, ma służyć jako łatwy w użyciu przewodnik po komunikacji dotyczącej zdrowia. Zdobyła ona ponadto kilka nagród. Należą do nich cenione nagrody od American Medical Writers Association....
Illness narratives: time, hope and HIV
Choroby zagrażające życiu, takie jak HIV / AIDS, również zagrażają poczuciu tożsamości ludzi i przyjmowanym za pewnik założeniom dotyczącym czasowego kształtowania ich życia. W odpowiedzi ludzie często doświadczają przemian wartości, duchowości i życiowych...
A Narrative Approach to Healing Chronic Illness Thomas R. Egnew, EdD, LICSW
Wielu lekarzy może czuć się źle przygotowanych do radzenia sobie z cierpieniem pacjenta wynikającym z dolegliwości związanych z przewlekłą chorobą. Ten esej podejmuje tezę, że przewlekle i nieuleczalnie chorzy pacjenci mogą zostać uzdrowieni w sposób holistyczny,...
Personal Illness Narratives: Using Reflective Writing to Teach Empathy
Pisanie refleksyjne to jedna ze sprawdzonych metod nauczania studentów medycyny empatycznych interakcji z pacjentami. Większość takich ćwiczeń opiera się na refleksji uczniów nad doświadczeniami klinicznymi. Jednak aby skutecznie wydobyć, zinterpretować i...
Illness narratives: fact or fiction?
Obecnie obserwuje się ponowne zainteresowanie analizą narracyjną w naukach humanistycznych, społecznych i medycynie. Narracje dotyczące chorób są przedmiotem szczególnego zainteresowania w środowiskach związanych ze zdrowiem. Artykuł omawia tło tego zainteresowania....
Illness narratives: reliability, authenticity and the empathic witness
Teorie analizy tekstu są stosowane do zrozumienia historii chorób, lekarze i uczeni mają okazję rozwinąć bardziej zniuansowane i wieloaspektowe uznanie dla tych relacji. Historia pacjenta rzadko jest „tylko historią”, ale jest raczej świadomym i nieświadomym...
A Conceptual Framework for the Use of Illness Narratives in Medical Education
Korzystanie z narracji, w tym historii lekarzy i pacjentów, literatury i filmu, jest coraz bardziej popularne w edukacji medycznej. Istnieje jednak potrzeba stworzenia nadrzędnych ram koncepcyjnych, które będą kierować tymi wysiłkami, które są często odrzucane jako...
Physician–Patient Co-Construction of Illness Narratives in the Medical Interview
Badacze i edukatorzy medyczni w dziedzinie komunikacji lekarz - pacjent zachęcają lekarzy do wywoływania narracji pacjentów podczas spotkań medycznych, aby ułatwić gromadzenie danych, budowanie relacji i satysfakcję pacjenta. Jednak uczeni ci przekazują niewiele...
Narrative Medicine A Model for Empathy, Reflection, Profession, and Trust
Skuteczna praktyka medyczna wymaga kompetencji narracyjnych, to znaczy umiejętności rozpoznawania, przyswajania, interpretowania i reagowania na historie i losy innych. Medycyna uprawiana z kompetencją narracyjną, zwana medycyną narracyjną, jest proponowana jako model...
Narrative Medicine in Surgical Education
W tym artykule proponowane jest wykorzystanie pisemnej refleksji narracyjnej do uchwycenia i pomiaru ogólnych kompetencji praktyki opartej na systemach, uczenia się opartego na praktyce, umiejętności komunikacyjnych i profesjonalizmu. W ramach pilotażu studenci...
Use of narrative medicine to identify key factors for effective doctor–patient relationships in severe asthma
W tym projekcie autorzy wykorzystują podejście medycyny narracyjnej (NM) do oceny promowania zaufania w relacjach między lekarzami a ich chorymi na astmę. Lekarze, którzy potrafili wysłuchiwać swoich pacjentów z empatią (35%), podejmowali częściej wspólne decyzje z...