Najważniejszym ostatnim postępem było skupienie się na jakości opieki pod koniec życia i sposobach jej poprawy. Mimo że najczęściej cytowane badania dotyczące opieki u schyłku życia publikowane od 1998 roku zajmują się eutanazją i wspomaganym samobójstwem, obawy...
Aktualności
Trust and Communication in a DoctorPatient Relationship: A Literature Review
Zmieniający się wzorzec w relacjach lekarz-pacjent staje się coraz większym wyzwaniem dla pracowników służby zdrowia. Uważa się, że dla zdrowej i efektywnej relacji lekarz-pacjent zaufanie i komunikacja odgrywają kluczową rolę. Celem niniejszego przeglądu literatury...
The enigma of doctor-patient relationship
Relacja lekarz-pacjent ma kluczowe znaczenie dla świadczenia opieki zdrowotnej. W przeszłości związek był postrzegany jako związek między „uzdrowicielem” a chorym. Jednak w dzisiejszych czasach ta relacja jest postrzegana jako interakcja między usługodawcą a...
Lies in the Doctor-Patient Relationship
Lekarze zdają sobie sprawę, że postawienie trafnej diagnozy zależy od dostarczenia rzetelnych informacji przez pacjentów i członków ich rodzin oraz że terminowa, wnikliwa i pełna współczucia opieka zależy od skutecznej dwukierunkowej komunikacji (między pacjentem a...
“I am worried, Doctor!” Emotions in the doctor–patient relationship
Celem artykułu był przegląd badań nad komunikacją emocjonalną w wywiadach medycznych pod kątem predyktorów, fizjologicznych korelatów i skutków odpowiedzi klinicystów na sygnały i obawy pacjentów oraz indywidualne różnice między pacjentami. Zbadano cztery pytania...
Mandates of Trust in the Doctor–Patient Relationship
W tym artykule badane są warunki relacji zaufania między pacjentami a lekarzami. Relacji zaufania zwykle nie negocjuje się w sposób jawny. W tym badaniu oparto się na połączeniu wywiadów i obserwacji. W badaniu wzięło udział 16 pacjentów i 8 lekarzy rodzinnych z...
Information from the Internet and the doctor-patient relationship: the patient perspective– a qualitative study
Zarówno lekarze, jak i pacjenci mogą postrzegać Internet jako potencjalne wyzwanie dla istniejących relacji terapeutycznych. W tym artykule zbadane zostały opinie pacjentów na temat wpływu Internetu na ich relacje z lekarzami. Przeprowadzono 8 grup fokusowych...
BOUNDARIES IN THE DOCTOR–PATIENT RELATIONSHIP
Granice relacji lekarz-pacjent to ważna koncepcja, która pomaga pracownikom służby zdrowia w poruszaniu się po złożonym i czasami trudnym doświadczeniu między pacjentem a lekarzem, w którym intymność i władza muszą być zrównoważone w kierunku przynoszenia korzyści...
Impact of the Doctor-Patient Relationship
Relację lekarz-pacjent zdefiniowano jako „stosowną relację, w której pacjent świadomie szuka pomocy lekarza, a lekarz świadomie akceptuje tę osobę jako pacjenta”. W swej istocie relacja lekarz-pacjent reprezentuje relację powierniczą, w ramach której, zawierając...
Medical student attitudes toward the doctor–patient relationship
Nauczyciele medycyny podkreślają znaczenie nauczania opieki skoncentrowanej na pacjencie. Przebadano 673 uczniów I, III i IV roku studiów medycznych. W ankiecie wykorzystano Skalę Orientacji Pacjenta - Praktyka (PPOS), zwalidowane narzędzie przeznaczone do pomiaru...
Power Issues in the Doctor-Patient Relationship
Władza jest nieuniknionym aspektem wszystkich relacji społecznych i z natury nie jest ani dobra, ani zła. Lekarze potrzebują uprawnień, aby wypełniać swoje obowiązki zawodowe wobec wielu okręgów wyborczych, w tym pacjentów, społeczności i samych siebie. Pacjenci...
Culture, Language, and the Doctor-Patient Relationship
Celem tego przeglądu było określenie, w jaki sposób różnice między lekarzami a pacjentami pod względem rasy, pochodzenia etnicznego i języka wpływają na jakość relacji lekarz-pacjent. Dokonano przeglądu literatury, aby ocenić istniejące dowody na różnice etniczne i...
The evolution of the doctor-patient relationship
Związek lekarza pacjenta uległ transformacji na przestrzeni lat. Przed dwoma dziesięcioleciami relacja ta występowała głównie między pacjentem szukającym pomocy a lekarzem, którego decyzje były wykonywane po cichu przez pacjenta. W tym paternalistycznym modelu relacji...
Mastering Communication with Seriously Ill Patients
Lekarze opiekujący się pacjentami z chorobami zagrażającymi życiu stają przed trudnymi wyzwaniami komunikacyjnymi. Pacjenci i członkowie rodziny mogą reagować na trudne wiadomości smutkiem, niepokojem, złością lub zaprzeczeniem. Ta książka definiuje konkretne zadania...
Handbook of Communication in Anasthesia and Critical Care
Ta książka dostarcza anestezjologom i personelowi intensywnej opieki medycznej wszechstronnych zasobów, które oferują sposoby poprawy komunikacji w codziennej praktyce klinicznej oraz praktyczne narzędzia komunikacji, które można wykorzystać w trudnych lub nieznanych...