We wszystkich gałęziach medycyny skuteczna komunikacja między pracownikami służby zdrowia a pacjentami, rodzinami i opiekunami ma zasadnicze znaczenie dla zapewnienia leczenia na najwyższym poziomie. Rosnąca świadomość społeczna na temat problemów zdrowotnych i łatwa dostępność informacji zdrowotnych doprowadziły do szerszego informowania społeczeństwa o typowych schorzeniach i dostępnych metodach leczenia. W związku z tym pacjenci lepiej poinformowani podchodzą do konsultacji lekarskiej, więc potrzeba poprawy umiejętności komunikacyjnych jest jeszcze większa. Umiejętności komunikacyjne to kwestia osobistych zdolności, które różnią się znacznie między osobami w zawodzie lekarza, jak w każdym innym. Ta książka obejmuje zagadnienia etyczne i prawne, planowanie trudnych rozmów, perspektywę pacjenta i lekarza, zagadnienia dotyczące grup specjalnych, takich jak dzieci i osoby starsze, a także rozmowy z pacjentami z różnych środowisk kulturowych oraz przedstawia zarysy możliwych przypadków klinicznych.
Ksiązki
- Podejścia do etyki
- Kompetencje pacjenta i zdolność podejmowania decyzji
- Poufność i dokumentacja medyczna
- Etyka zdrowia reprodukcyjnego
- Etyka końca życia
- Etyka relacji lekarz-pacjent w zdrowiu globalnym
- Etyka badań
- Podejmowanie decyzji w dylematach etycznych
- Dołączony jest również kompleksowy test zawierający 100 najczęściej testowanych pytań z zakresu etyki lekarskiej wraz z poprawnymi odpowiedziami.