W tym artykule przeglądowym opisywany jest obecny zakres, metody i treści nauczania etyki medycznej w szkołach medycznych w krajach zachodnio-anglojęzycznych (głównie w Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych i Australii). Oceniane są mocne i słabe strony aktualnych programów nauczania etyki lekarskiej, poziom zadowolenia uczniów z różnych metod nauczania oraz zgłaszane przez nich trudności w nauce koncepcji etyki lekarskiej i stosowaniu ich w praktyce klinicznej. Zidentyfikowano trzy główne wyzwania dla edukacji etyki lekarskiej: przeciwdziałanie złym skutkom „ukrytego programu nauczania”, uczenie studentów, jak stosować wiedzę etyczną i krytyczne myślenie w rzeczywistych przypadkach w praktyce klinicznej oraz kształtowanie właściwego charakteru przyszłych lekarzy poprzez edukację etyczną. Na podstawie tej analizy proponowane są praktyczne wskazówki dotyczące projektowania, wdrażania, nauczania i oceny programu etyki lekarskiej w ramach czteroletniego kursu medycznego.
https://onlinelibrary.wiley.com/doi/pdf/10.1111/j.1471-
8731.2004.00065.x?casa_token=s3rTc0bs5n0AAAAA:ykvcxi1LrDP9P_QeyR7d-4CbOm1v4xvRQ6GdV-yJ1Fn0nvyN9GvsetdZWoElByOwY3uSvtBKakBNdA