Celem niniejszego artykułu było scharakteryzowanie programów studiów licencjackich z zakresu etyki lekarskiej w Wielkiej Brytanii oraz określenie szans i zagrożeń dla nauczania i uczenia się. Wypełnione odpowiedzi otrzymano z 22/28 szkół (79%). Siedemnastu respondentów uznało, że ich cele nauczania etyki są skuteczne. W trakcie kursu powinno się uczyć dwudziestu zasad etyki, a 13 z nich mówi, że nauczanie i uczenie się powinno być w pełni zintegrowane horyzontalnie. Brak podstawowych kompetencji etycznych nie wykluczał ukończenia studiów w 15 szkołach. Za najbardziej udane aspekty kursów uznano ich zintegrowany charakter i nauczanie w małych grupach; słabości zostały opisane jako potrzeba jeszcze większej integracji i mocno teoretyczne aspekty etyki. Niniejsze badanie opisuje, w jaki sposób nauczano i oceniano etykę w 2004 r. Wyniki pokazują, że chociaż etyka zajmuje obecnie istotne miejsce w programie nauczania, można zrobić więcej, aby zapewnić skuteczniejsze nauczanie.
Teaching and assessing medical ethics: where are we now?
19 grudnia 2022