Lekarze zdają sobie sprawę, że postawienie trafnej diagnozy zależy od dostarczenia rzetelnych informacji przez pacjentów i członków ich rodzin oraz że terminowa, wnikliwa i pełna współczucia opieka zależy od skutecznej dwukierunkowej komunikacji (między pacjentem a lekarzem). Niestety, zarówno pacjenci, jak i lekarze często stają przed wyzwaniem ze względu na skomplikowaną komunikację; każda grupa ukrywa, zniekształca, zaciemnia lub fałszuje informacje, które są kluczowe dla relacji lekarz-pacjent i dla skutecznego leczenia. Manipulowanie informacjami może zniszczyć relacje i zagrozić opiece klinicznej. Ponadto wymiana informacji w coraz większym stopniu odbywa się (za pośrednictwem poczty elektronicznej i dokumentacji medycznej) w formie elektronicznej. Mniej bezpośrednich interakcji sprawia, że komunikacja staje się jeszcze trudniejsza. Zarządzana opieka i ograniczenia czasowe dodatkowo zwiększają presję. Ten artykuł omawia fałszowanie informacji w środowisku medycznym i rozważa kontekst, w którym się kłamie, oraz sposoby wyjaśniania i rozwiązywania konfliktów.
Lies in the Doctor-Patient Relationship
19 grudnia 2022