Książka ta stanowi bezcenny zbiór fundamentalnych i najnowocześniejszych odczytów czołowych naukowców z szybko rozwijającego się obszaru komunikacji zdrowotnej. Ta innowacyjna antologia pokazuje, że opieka zdrowotna i komunikacja na temat zdrowia często ma miejsce w domu, w pracy, w szkole, w miejscach rekreacyjnych i społecznych – nie tylko w gabinetach lekarskich i szpitalach. Redaktor Linda C. Lederman opracowała eseje, które – dzięki szerokiemu zakresowi podejść teoretycznych i metodologicznych – badają następujące różnorodne tematy:
- Historyczne tło komunikacji zdrowotnej
- Rozwój komunikacji pacjent-lekarz jako kluczowy przedmiot badań
- Przewaga promocji zdrowia i innych przekonujących komunikatów w zdrowiu publicznym i indywidualnym
- Znaczenie wsparcia społecznego oferowanego w ramach tradycyjnych doświadczeń medycznych i poza nimi
- Rosnące znaczenie umiejętności korzystania z mediów, szczególnie w szybko rozwijającej się erze informacji
- Coraz istotniejszy związek między komunikacją zdrowotną a organizacjami, które pomagają w jej tworzeniu
- Przyszłość komunikacji zdrowotnej
Inne poruszane tematy obejmują wpływ struktur społeczno-politycznych i organizacyjnych na komunikację zdrowotną, wpływ Internetu oraz narrację jako znaczące konceptualne podejście do zrozumienia zdrowia i choroby. Poszczególne wprowadzenia do rozdziałów zwracają uwagę na kluczowe punkty każdego z nich, a pytania do dyskusji mają na celu zachęcenie do krytycznego myślenia i następują po każdym artykule.