Pandemia COVID-19 zmieniła paradygmat komunikacji lekarz-pacjent dzięki szybkiemu przyjęciu przez większość społeczności medycznej wizyt lekarskich opartych na wideo. Celem artykułu jest zidentyfikowanie skutecznych technik dla chirurgów do budowania relacji podczas konsultacji wideo oraz zaprojektowanie i pilotowanie zajęć, które zwiększyłyby umiejętności komunikowania się uczniów podczas konsultacji wideo. Kilka elementów komunikacji wirtualnej wymagało większego skupienia się na komunikowaniu empatii i troski. Cierpienie pacjenta było trudniejsze do zinterpretowania w wyżej wspomnianych warunkach. Wobec tego zalecano zadawanie bezpośrednich pytań, aby zrozumieć stan emocjonalny pacjenta. Niewątpliwie Istnieje potrzeba nauczania umiejętności komunikacji w formie wideokonferencji, aby umożliwić zespołom chirurgicznym budowanie relacji w tej odrębnej formie konsultacji.
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0738399119301405?casa_token=l2IU5DT CeYYAAAAA:b1oQ63ku67YksGMwzEkjCF6qR3tgCtzc731_bGXBgpYV1wuZhbQZLXDe 5dC_vd_ZkbBTALad