Niniejsze badanie zostało zaprojektowane w celu wypełnienia znaczących luk w literaturze badawczej poprzez zbadanie wpływu zgodności płci w komunikacji medycznej i satysfakcji pacjentów w kontekście japońskim. Nowych pacjentów podstawowej opieki zdrowotnej (54 mężczyzn i 49 kobiet) przydzielono losowo do badania internistów (6 mężczyzn i 5 kobiet). Zarejestrowane wizyty zostały zakodowane w systemie analizy interakcji Rotera (RIAS). Po wizycie pacjenci wypełniali japońską wersję Skali Satysfakcji z Wywiadu Medycznego (MISS). Jednoczesne wizyty kobiet wykazały wyższy poziom koncentracji na pacjencie niż wszystkie inne kombinacje płci. Lekarze płci żeńskiej znacznie zmodyfikowali swój sposób komunikacji w oparciu o płeć pacjenta, podczas gdy lekarze płci męskiej nie. Zgodność płci wiązała się z wyższą satysfakcją kobiet, ale niższą satysfakcją pacjentów mężczyzn w porównaniu z wizytami niezgodnymi z płcią. W przeciwieństwie do normatywnego doświadczenia medycyny jako zawodu zdominowanego przez mężczyzn w Japonii i różnic władzy ze względu na płeć, komunikacja kliniczna między płciami jest mniej prawdopodobna, aby zadowolić pacjentów płci męskiej niż żeńskiej, podczas gdy komunikacja między kobietami jest pozytywnie związana z satysfakcją pacjentek.
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0738399112004612