Badania wskazują, że skuteczna komunikacja między personelem medycznym a pacjentami wiąże się z wieloma pozytywnymi skutkami dla pacjentów, jednak niewiele badań dotyczyło wpływu czynników ekologicznych (np. wielkość szpitala, lokalnej demografii) na zgłaszane przez pacjentów zadowolenia z komunikacji lekarza i pielęgniarki. Biorąc pod uwagę obecny nacisk na poprawę satysfakcji pacjentów w szpitalach w całych Stanach Zjednoczonych, zrozumienie tych czynników ma kluczowe znaczenie dla interpretacji satysfakcji pacjenta i poprawy komunikacji skoncentrowanej na pacjencie, szczególnie w zróżnicowanych i gęstych populacjach. Podczas interpretowania satysfakcji pacjenta z komunikacji lekarza i pielęgniarki oraz projektowania wielopoziomowych strategii poprawy komunikacji skoncentrowanej na pacjencie należy wziąć pod uwagę wyżej wymienione czynniki.
Predictors of Satisfaction With Doctor and Nurse Communication: A National Study Daniel
18 grudnia 2022