Strona główna » Publikacje » Publikacje zagraniczne » Communication Skills in Patient-Doctor Interactions: Learning from Patient Complaints

Communication Skills in Patient-Doctor Interactions: Learning from Patient Complaints

18 grudnia 2022

Pomimo szkolenia w zakresie umiejętności komunikacyjnych w szkole medycznej, młodsi lekarze nadal wykazują słabe umiejętności komunikacyjne między pacjentem a lekarzem. Zidentyfikowano cztery główne tematy błędów komunikacyjnych, a mianowicie: niewerbalny (kontakt wzrokowy, wyraz twarzy), werbalny (aktywne słuchanie i niewłaściwy dobór słów) oraz treść (niska ilość i jakość przekazywanych informacji), a także złe postawy (brak szacunku i empatii). Należy pamiętać, że komunikacja pacjent-lekarz to złożona interakcja międzyludzka, która wymaga zrozumienia stanu emocjonalnego każdej ze stron.

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0277953619303764?casa_token=E4Fg14F NC7gAAAAA:a87evC641jAiheWoZ2nHCKOwnchExL2Qns8rbV1byTbj662Kmzw1HmEz MVIC_xgkhWEaVd5l