Strona główna » Publikacje » Publikacje polskie » Porozumienie z pacjentem. Relacje i komunikacja

Porozumienie z pacjentem. Relacje i komunikacja

12 grudnia 2022

Porozumienie z pacjentem. Relacje i komunikacja jest unikatową publikacją prezentującą komunikację z pacjentem jako zbiór wielu umiejętności:: humanistycznych i medycznych, teoretycznych i praktycznych. Główną cechą książki jest interdyscyplinarne podejście do omawianego problemu, uwzględniające aspekty językowe, etyczne, prawne, psychologiczne i społeczne związane z komunikacją. W opracowaniu przedstawiono nie tylko pogłębioną analizę wyżej wymienionych elementów, ale także charakterystykę porozumienia z pacjentami w różnych specjalnościach medycznych. Czytelnik odnajdzie tu praktyczne wskazówki dotyczące m.in.::

  • odpowiedniego sposobu organizacji przestrzeni, w której odbywa się komunikacja,
  • właściwych zachowań językowych wykorzystywanych w rozmowie z osobami chorymi,
  • zasad                      przekazywania                      prawdy                      klinicznej,
  • korzystnych i   niekorzystnych   metod   stosowanych   w   komunikacji   z   dzieckiem,
  • komunikacji z chorym psychicznie, z uwzględnieniem różnic w podejściu do pacjenta w zależności   od jego stanu psychicznego,
  • skutecznej komunikacji w zespole terapeutycznym.


Adresaci:

Książka przeznaczona jest dla lekarzy, dla których odpowiednie porozumienie z pacjentem stanowi podstawowy element pracy. Publikacja jest także wartościowym źródłem wiedzy dla nauczycieli akademickich i studentów różnych dziedzin i kierunków, zarówno humanistycznych (zwłaszcza psychologii, socjologii, polonistyki i filozofii), jak i medycznych.