W ciągu ostatnich dwudziestu lat relacja lekarz-pacjent stała się integralną częścią leczenia pacjentów z niezliczonymi schorzeniami. Psychologiczne, emocjonalne i behawioralne wymiary współpracy pacjentów z lekarzami, a także style przywiązania pacjentów, zostały zbadane w odniesieniu do przestrzegania przez pacjentów reumatologicznych planów leczenia, oczekiwań dotyczących wyników i satysfakcji. Uczestnikami badania było 101 dorosłych pacjentów poradni reumatologicznej. Analizy ścieżek wykazały, że sojusz pracy lekarz-pacjent przewidywał oczekiwane wyniki i satysfakcję pacjenta, a satysfakcja pacjenta z kolei przewidywała przestrzeganie zaleceń przez pacjenta. Sojusz pracy lekarz-pacjent bezpośrednio przewiduje satysfakcję pacjenta i oczekiwania dotyczące wyników, a pośrednio przewiduje przestrzeganie zaleceń poprzez satysfakcję pacjenta.
The physician-patient working alliance and patient psychological attachment, adherence, outcome expectations, and satisfaction in a sample of rheumatology patients
19 grudnia 2022