Postępy neuronauki przyniosły ważne pytania etyczne. Niedawne rozpoczęcie dwóch dużych projektów mózgowych, amerykańskiej inicjatywy BRAIN i projektu Unii Europejskiej Human Brain Project, powinno przyspieszyć postęp w zrozumieniu mózgu. W artykule przyjrzymy się neuroetyce w tych dwóch projektach, a także jej eksploracji innymi wysiłkami. Gwałtowne gromadzenie wiedzy na temat mózgu może wywołać głębokie pytania o to, kim jesteśmy, jak funkcjonujemy, jak te funkcje można zmienić i co to może oznaczać dla społeczeństwa. Zrozumienie, jak funkcjonuje ludzki mózg, jest prawdopodobnie wyjątkowo przesiąknięte implikacjami etycznymi, prawnymi i społecznymi. Nawet projekty mózgowe skupiające się na opracowywaniu narzędzi badawczych i zajmowaniu się głównie mózgami nie-ludzkimi położyły podwaliny pod prawdopodobnie rewolucyjne zmiany w naszym ludzkim świecie.
Neuroethics in the Age of Brain Projects (2016)
19 grudnia 2022