Ten esej dowodzi, że każde etyczne podejście do łagodzenia negatywnych skutków pandemii musi poświęcać szczegółową i trwałą uwagę tym, którzy znajdują się na marginesie społeczeństwa. Oznacza to walkę z powszechnym rasizmem i skoncentrowanym ubóstwem w polityce. Wyzwania wynikające z pandemii nie dotyczą tylko zdrowia publicznego, ale są jednocześnie kwestiami etyki społecznej. Celem tego eseju jest zwrócenie uwagi na ważne wartości religijnej etyki społecznej dotyczące etycznego reagowania na pandemie. W tej pracy nie podejmuję się formułowania i zalecania krajowych polityk, które egalitarne społeczeństwa
231
demokratyczne powinny przyjąć w sytuacjach pandemii. Zamiast tego, artykuł skupia się na tym, jak religijna etyka społeczna może pomóc w ponownym wyobrażeniu sobie życia społecznego i praktyk społecznych, koncentrując się na marginesach w celu złagodzenia niektórych negatywnych skutków spowodowanych katastrofami zdrowia publicznego.
7Dm3ZL_9Cf3qfKAc485ysgAAApswggKXBgkqhkiG9w0BBwagggKIMIIChAIBADCCAn
0GCSqGSIb3DQEHATAeBglghkgBZQMEAS4wEQQMaUYPFgxGsE5fwEvCAgEQgIICTj
2iNCBtBodZlovEyDZtO_871vAvsebmpKCUh80lG8PMFqa-
pu4582rNuuRdLz0SEkjdQ_gauzgSjgoM7KdqBuf7yGt71SWQDeFVxQvEze_McUUtHNjeu
HdXumrJmeRfMCxL-xnW-ZqY3vJJ-OOU4iBqu8waOIBoQxRgae-
t7gaEPPKsJiuqDnZ4x_yiFHOifIIcyx5_v02W-
pvqHroMXFSH_euYolnzCkeGkyg4nCJ34inlhLrURQ7P7kWrDglVkuIbl-DQV-
bC_wwF7ZQRh_BbkByjkdb5PY5ZkrxqX7R4C1LtMXvrYSSVYJDW439AW_q0XrouRZF7
TEf04Gsojz2AmTUses9UkU0ZYS6QGK0f0cQms4JTdiL-
ZQ9heEnGj48FUUKIDOD9dDKwvAPonKn0ky5j2N_dI-XzPOs_700ZVyZ-
K1cZ5uTHsB0cnDzGTbGSlFR1zfBbfKpC8CECkN7trp8vvRnuIyXGDi3onms29UvCYpvN7
zQh7FG4k5B2Y0orFNzWNKImXTl-SebWuLrbqxYBLijNQimi4tAKYAORQkzjc-
y42BJzeGFGen2ROBOhp2ajg00jJs1ujxQergRzFzHRmFKbZ4qA9rvpJ3CUkF4H7LzzQmX
O__h85yxg_cbCPxA6WUavD301tUSB342yvjH7rqMgVCGy5jK3-
7qFSzGBIN9gRXwqaG3ZaKk_qh2TVc0u-
yitPR7CtVPFcGMbsemYwSjq5s0jjXvK7rL4Yg5WxsPyo_Hi2n4eLp0W1dj4kC3ro