Czy kobieta ze śmiercią mózgu powinna być sztucznie utrzymywana ze względu na płód? Czy lekarz ma prawo do transfuzji ratującej życie pomimo przekonań religijnych pacjenta? Czy rodzina może poprosić o histerektomię dla swojej upośledzonej córki? Lekarze coraz częściej stają przed dylematami moralnymi. Ale jak należy rozwiązać te delikatne pytania i przez kogo? Podręcznik etyki lekarskiej oferuje rzeczywiste spojrzenie na centralną kwestię związaną z etyką kliniczną. Ponieważ analiza przypadków odgrywa kluczową rolę w tym badaniu, autorzy zebrali szeroki zbiór historii napotkanych w ich pracy jako pedagogów i konsultantów etyki medycznej. Sprawy są szczegółowo opracowywane, aby odzwierciedlić bogatą medyczną i psychospołeczną złożoność związaną z nimi, a każda z nich jest doprowadzana do punktu decyzyjnego, w którym należy wybrać sposób postępowania. Wśród badanych zagadnień znajdują się konflikty między życzeniami pacjentów i szacunkiem dla ich dobrostanu, napięcia dotyczące obowiązków pacjentów niezdolnych do samodzielnej opieki i zobowiązań wobec członków rodziny oraz konflikty między obowiązkami opieki nad pacjentem a interesami innych osób, w tym lekarzy, osób trzecich i ogółu społeczeństwa. Książka zawiera także komentarze, które łączą ogólne omówienie zasad etycznych ze szczegółową analizą przypadków rozpatrywanych w tekście, a także różnymi możliwościami rozwiązywania konfliktów. Czytelnicy są proszeni o ocenę porównawczych zalet i odpowiedzialności tych podejść.