Autorka książki przeprowadziła wywiady z 45 matkami zastępczymi (SM), które zakończyły 63 porody i wydały 90 dzieci od 2007 do 2017 roku. Wszystkie matki zastępcze zakończyły macierzyństwo zastępcze, kiedy przeprowadzano z nimi wywiad. Badania te wskazują, że nadal mają miejsce poważne naruszenia praw człowieka i etyki lekarskiej; kobiety są przetrzymywane w domach zastępczych wbrew ich woli, przeprowadza się aborcje selektywne ze względu na płeć, ograniczenia nałożone na kobiety w domach zastępczych są nieludzkie, żadna z nich nie otrzymuje kopii umowy, sposobu, w jaki zrzeczają się dzieci jest również nieludzki, ponieważ niektórym ukazuje się twarz dzieci, innym nie, od niektórych oczekuje się więzi z dziećmi, większość w końcu zostaje wyobcowana. Kobiety są wybierane na macierzyństwo zastępcze na podstawie ich klasy, wieku, koloru skóry, religii, kasty i wynagrodzenia zróżnicowanego w zależności od tych kategorii. Kobiety robią to wszystko dla pieniędzy. Większość gospodarstw domowych jest biednych, niektóre są bardzo biedne, kobiety robią to, aby uzyskać wyższy porządek w ich obecnym statusie klasowym. Większość klientów stanowiły pary z zagranicy i Hindusi. Niemal wszystkie matki zastępcze (93%) uważają, że proces macierzyństwa zastępczego jest formą niewolnictwa, a większość (67%) uważała, że jest on podobny do formy wykorzystywania seksualnego ich narządów rodnych. Większość kobiet korzystała z zastępstwa przy budowaniu / kupowaniu domu. To sytuacja mieszkaniowa, zdrowotna i edukacyjna jest główną przyczyną praktyk zastępczych w Indiach. Ważne jest, aby publiczny i prywatny sektor edukacji, zdrowia i mieszkalnictwa w Indiach był skoncentrowany na zdrowiu i edukacji dla wszystkich, a także na zapewnieniu tanich mieszkań.
Surrogacy in India: Bioethics, Human Rights and Agency
19 grudnia 2022