Strona główna » Publikacje » Publikacje zagraniczne » The Essential Role of Medical Ethics Education in Achieving Professionalism: The Romanell Report (2015)

The Essential Role of Medical Ethics Education in Achieving Professionalism: The Romanell Report (2015)

19 grudnia 2022

Ten artykuł – Raport Romanella – przedstawia analizę obecnego stanu edukacji w zakresie etyki lekarskiej w Stanach Zjednoczonych, ze szczególnym uwzględnieniem jej kluczowej roli w rozwijaniu profesjonalizmu wśród uczniów medycyny. Edukacja w zakresie etyki stała się integralną częścią edukacji medycznej i szkolenia w ciągu ostatnich trzech dziesięcioleci, a w ostatnich latach poświęcono jej szczególną uwagę ze względu na coraz większy nacisk na jej nauczanie. Jednak pomimo rozwoju standardów, kamieni milowych i kompetencji związanych z profesjonalizmem, nie ma zgody co do szczegółowych celów edukacji etyki medycznej, niezbędnej wiedzy i umiejętności oczekiwanych od uczniów, najlepszych metod pedagogicznych i procesów wdrażania oraz optymalnych strategii do oceny. Ponadto jakość i zakres nauczania etyki lekarskiej są różne. Chociaż zróżnicowanie metody nauczania i oceny mogą być akceptowalne, ostatecznie edukacja w zakresie etyki medycznej musi uwzględniać nadrzędne, wyartykułowane oczekiwania głównych organizacji. Aby pomóc nauczycielom etyki medycznej w spełnianiu tych oczekiwań, raport Romanell opisuje obecne praktyki w edukacji etycznej i oferuje wskazówki w kilku obszarach: cele i zadania edukacyjne, metody nauczania, strategie oceny oraz inne wyzwania i możliwości. Raport kończy się propozycją programu przyszłych badań.

https://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.948.9663&rep=rep1&type=pdfn