Projekt Rebalance and Integrate Medical Education (PRIME) został zwołany w maju 2010 r., i podjął pierwszą krytyczną ocenę definicji, celów i zadań nauczania etyki medycznej i nauk humanistycznych. Autorzy opisują tworzenie ogólnopolskiego panelu eksperckiego pedagogów reprezentujących dyscypliny etyki, historii, literatury i sztuk wizualnych. Panel ten miał za zadanie opisać główne cele pedagogiczne sztuki, etyki, historii i literatury w edukacji medycznej, jak te dyscypliny powinny być ze sobą zintegrowane w edukacji medycznej oraz jak najlepiej można je zintegrować z licencjackimi i magisterskimi edukacjami medycznymi. Autorzy przedstawiają rekomendacje wynikające z dyskusji skupionej wokół trzech głównych tematów. Głównym celem edukacji medycznej w zakresie etyki i nauk humanistycznych jest promowanie umiejętności humanistycznych i profesjonalnej postawy lekarzy. Umiejętności skoncentrowane na pacjencie pozwalają uczniom stać się specjalistami medycznymi, podczas gdy umiejętności krytycznego myślenia pomagają uczniom krytycznie ocenić koncepcję i wdrożenie profesjonalizmu medycznego. Wdrożenie kompleksowego programu nauczania etyki lekarskiej i nauk humanistycznych w szkole medycznej i rezydencjach wymaga jasnego kierunku i wsparcia akademickiego oraz powinno opierać się na jasnych celach i zadaniach, które można wiarygodnie ocenić. Panel ekspertów zgodził się, że edukacja w zakresie etyki lekarskiej i nauk humanistycznych jest niezbędna dla rozwoju zawodowego medycyny.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1734063/pdf/v031p00739.pdf