Strona główna » Publikacje » Publikacje zagraniczne » Medical Education in Medical Ethics and Humanities as the Foundation for Developing Medical Professionalism (2012)

Medical Education in Medical Ethics and Humanities as the Foundation for Developing Medical Professionalism (2012)

19 grudnia 2022

Projekt Rebalance and Integrate Medical Education (PRIME) został zwołany w maju 2010 r., i podjął pierwszą krytyczną ocenę definicji, celów i zadań nauczania etyki medycznej i nauk humanistycznych. Autorzy opisują tworzenie ogólnopolskiego panelu eksperckiego pedagogów reprezentujących dyscypliny etyki, historii, literatury i sztuk wizualnych. Panel ten miał za zadanie opisać główne cele pedagogiczne sztuki, etyki, historii i literatury w edukacji medycznej, jak te dyscypliny powinny być ze sobą zintegrowane w edukacji medycznej oraz jak najlepiej można je zintegrować z licencjackimi i magisterskimi edukacjami medycznymi. Autorzy przedstawiają rekomendacje wynikające z dyskusji skupionej wokół trzech głównych tematów. Głównym celem edukacji medycznej w zakresie etyki i nauk humanistycznych jest promowanie umiejętności humanistycznych i profesjonalnej postawy lekarzy. Umiejętności skoncentrowane na pacjencie pozwalają uczniom stać się specjalistami medycznymi, podczas gdy umiejętności krytycznego myślenia pomagają uczniom krytycznie ocenić koncepcję i wdrożenie profesjonalizmu medycznego. Wdrożenie kompleksowego programu nauczania etyki lekarskiej i nauk humanistycznych w szkole medycznej i rezydencjach wymaga jasnego kierunku i wsparcia akademickiego oraz powinno opierać się na jasnych celach i zadaniach, które można wiarygodnie ocenić. Panel ekspertów zgodził się, że edukacja w zakresie etyki lekarskiej i nauk humanistycznych jest niezbędna dla rozwoju zawodowego medycyny.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1734063/pdf/v031p00739.pdf