Celem tego przeglądu było określenie, w jaki sposób różnice między lekarzami a pacjentami pod względem rasy, pochodzenia etnicznego i języka wpływają na jakość relacji lekarz-pacjent. Dokonano przeglądu literatury, aby ocenić istniejące dowody na różnice etniczne i rasowe w jakości komunikacji lekarz-pacjent oraz relacji lekarz-pacjent. Znaleziono spójne dowody na to, że rasa, pochodzenie etniczne i język mają istotny wpływ na jakość pracy lekarza i relacje z pacjentami. Pacjenci z mniejszości, zwłaszcza ci, którzy nie posługują się biegle językiem angielskim, rzadziej wywołują empatyczną reakcję lekarzy, nawiązują stosunki z lekarzami, otrzymują wystarczające informacje i są zachęcani do udziału w podejmowaniu decyzji medycznych. Ponieważ pacjenci z mniejszości częściej wybierają lekarzy mniejszości, są bardziej zadowoleni z zależności językowych i czują się bardziej związani i zaangażowani w podejmowanie decyzji z lekarzami zgodnymi rasowo. Dalsze dowody potwierdzają, że lekarze „większości” powinni być bardziej skuteczni w rozwijaniu relacji i komunikacji z pacjentami z mniejszości etnicznych i rasowych.
https://link.springer.com/content/pdf/10.1023/A:1013812802937.pdf
Culture, Language, and the Doctor-Patient Relationship
19 grudnia 2022