W dobie rosnącej zależności od technologii istotne jest, aby podstawy współczucia i dobrej komunikacji pozostawały w centrum opieki zdrowotnej. Ten jasny, zwięzły przewodnik po profesjonalnych strategiach komunikacji pomaga pielęgniarkom i innym lekarzom w budowaniu skutecznych relacji z pacjentami i poruszaniu się w wielu trudnych interakcjach między pacjentami i profesjonalistami. Książka porusza tak złożone zagadnienia, jak radzenie sobie z wymagającymi pacjentami, utrzymywanie granic zawodowych, pokonywanie uprzedzeń i stereotypów, radzenie sobie z emocjami, przekazywanie złych wiadomości i wiele innych. Książka prowadzi czytelnika przez koncepcyjne ramy budowania skutecznych relacji opartych na zasadach uważności. Zasady te są osadzone w dyskusjach na temat podstawowych elementów skuteczności interpersonalnej, takich jak nadzieja, empatia i słuchanie. Rozdziały stosują zasady uważności w konkretnych trudnych sytuacjach z konkretnymi przykładami, które opisują skuteczne zachowania kliniczne, a także sytuacje przedstawiające pułapki, które mogą utrudniać opiekę opartą na współczuciu. Krótkie, szczegółowe rozdziały pomagają klinicystom przekuć swoją wiedzę kliniczną i dobre intencje na zachowania opiekuńcze, które pozwalają pacjentowi pełniej doświadczyć empatii i współczucia.
The Art of Communication in Nursing and Health Care
19 grudnia 2022