Zdolność do refleksji została opisana jako podstawowa cecha profesjonalnej i kompetentnej praktyki klinicznej. Refleksja została ostatnio powiązana z promowaniem skutecznego wykorzystania informacji zwrotnej w edukacji medycznej i związana z lepszą dokładnością diagnostyczną, co sugeruje obiecujące wyniki. W ramach edukacji medycznej rozpowszechniła się refleksyjna pedagogika pisania, aby wspierać rozwój zdolności do refleksji, poszerzać empatię dzięki pogłębionemu zrozumieniu doświadczeń pacjentów z chorobą i promować dobre samopoczucie lekarza. W Alpert Med, „interaktywne” pisanie refleksyjne z ukierunkowaną zindywidualizowaną informacją zwrotną od interdyscyplinarnego wydziału do refleksyjnego pisania studentów zostało wdrożone na kursie lekarskim i stażu w medycynie rodzinnej jako metoda edukacyjna, aby osiągnąć te cele. Takie inicjatywy, jednakże rodzą fundamentalne pytania dotyczące definicji refleksji, projektu programu, skuteczności metod i oceny wyników. W tym artykule rozważone zostały szanse i wyzwania związane z wdrażaniem programów refleksyjnego pisania w celu promowania zdolności refleksyjnych w edukacji medycznej.
https://bmcmededuc.biomedcentral.com/articles/10.1186/s12909-020-02336-6