Artykuł dotyczy problematyki wizerunku lekarza w relacji lekarz-pacjent w dobie Internetu oraz wpływu Internetu na przestrzeganie zaleceń przez pacjenta. Pacjenci wiedzą, że ich lekarze mają szerszą i głębszą wiedzę medyczną niż oni, ale wizerunek lekarza wydaje się cieplejszy i bardziej przyjazny dla pacjentów, ponieważ ogromna luka w wiedzy, która wystąpiła między pacjentami a lekarzami kilka dekad temu, zmniejszyła się. Wizerunek lekarza w oczach pacjenta nie jest tworzony przez internetowe informacje zdrowotne, tylko jakość lekarza ma na to istotny wpływ. W oczach pacjentów najbardziej liczą się cechy takie jak jego wiedza, umiejętności komunikacyjne, empatia i szanse na wyleczenie pacjenta. Era internetu pomogła pacjentowi i lekarzowi w znalezieniu wspólnej płaszczyzny i lepszego wzajemnego zrozumienia.
https://link.springer.com/article/10.1007/s00464-020-07499-3