Niniejsze badanie ma na celu ocenę niespełnionych potrzeb informacyjnych pacjentów niderlandzkich i turecko-holenderskich lekarzy ogólnych (GP) w Holandii. Ponadto badany jest związek między postrzeganymi i zarejestrowanymi informacjami przekazywanymi przez lekarzy pierwszego kontaktu. Niespełnione potrzeby informacyjne pacjentów pochodzenia holenderskiego ( N = 117) i turecko-holenderskich ( N = 74) oceniano za pomocą kwestionariuszy przed i po konsultacji. Wykonano nagrania z konsultacji lekarzy rodzinnych w celu zakodowania informacji udzielanych przez lekarza pierwszego kontaktu. Pacjenci turecko-holenderscy mają więcej niespełnionych potrzeb informacyjnych niż rdzenni Holendrzy, w szczególności ci, którzy identyfikują się na równi z kulturą holenderską i turecką. Ogólnie rzecz biorąc, postrzegane dostarczanie informacji nie ma nic wspólnego z udokumentowanym dostarczaniem informacji. Lekarze rodzinni w niewystarczający sposób udzielają pacjentom turecko-holenderskim, a w mniejszym stopniu także pacjentom pochodzącym z tego kraju, potrzebnych im informacji. Lekarze rodzinni powinni zostać przeszkoleni w zakresie udzielania odpowiednich, dostosowanych informacji pacjentom o różnym pochodzeniu etnicznym i kulturowym.
https://equityhealthj.biomedcentral.com/articles/10.1186/1475-9276-11-12