Strona główna » Publikacje » Publikacje zagraniczne » What patients like or dislike in physicians: Analyzing drivers of patient satisfaction and dissatisfaction using a digital topic modeling approach

What patients like or dislike in physicians: Analyzing drivers of patient satisfaction and dissatisfaction using a digital topic modeling approach

18 grudnia 2022

W tym badaniu zebrano recenzje z publicznie dostępnej witryny medycznej od stycznia 2014 r. do grudnia 2018 r., a następnie użyto metody eksploracji tekstu w celu ujawnienia semantyki doświadczeń pacjentów w opiece zdrowotnej. Zaproponowana metoda pozwoliła ujawnić. W przypadku chorób wysokiego ryzyka można zaobserwować, że oprócz powszechnie dyskutowanych, istotnych kwestii, takich jak przyjazny personel i kompetencje lekarzy, pacjenci często omawiają zaskakujące czynniki, takie jak obsługa szpitalnej kafeterii. Innym odkryciem badania jest to, że pacjenci wolą odwiedzać szpitale lub kliniki fizyczne, gdy cierpią na poważną chorobę, niż polegać na informacjach online, elektronicznej poczcie lub systemie wizyt online. Natomiast w przypadku choroby niskiego ryzyka pacjenci mogą umówić się na wizytę online i zgłosić się do lekarza w określonym przedziale czasowym w celu dokładnego wykonania przeglądu lekarskiego, a tym samym pozytywnie skomentować wizytę.

https://www.researchgate.net/profile/Daniel-Mcfarland-

2/publication/286902237_Patient_satisfaction_with_doctor_and_nurse_communication_varie s_with_patient_education_level_age_gender_and_primary_language/links/57fbc91008aea0db 5a3f5e62/Patient-satisfaction-with-doctor-and-nurse-communication-varies-with-patient-education-level-age-gender-and-primary-language.pdf