Chociaż styl komunikacji i percepcja lekarzy wpływają na wyniki, w niewielu badaniach zbadano, w jaki sposób te spostrzeżenia odnoszą się do sposobu komunikowania się lekarzy z pacjentami. Co więcej, chociaż wiele czynników może wpływać na proces komunikacji, w niewielu badaniach przeanalizowano te efekty łącznie w celu zidentyfikowania najsilniejszych wpływów na komunikację i percepcję lekarza. Lekarze (N = 29) i pacjenci ( N= 207) z 10 placówek ambulatoryjnych w Stanach Zjednoczonych wzięli udział w badaniu. Na podstawie nagrań dźwiękowych tych wizyt, koderzy ocenili komunikację lekarzy i ich wpływ, a także udział i afekt pacjentów. Lekarze byli bardziej skoncentrowani na pacjencie, jeśli chodzi o pacjentów, których postrzegali jako lepiej komunikujących się, bardziej zadowolonych i bardziej skłonnych do przestrzegania zaleceń. Lekarze wykazywali bardziej skoncentrowaną na pacjencie komunikację i lepiej postrzegani pacjenci, którzy wyrażali pozytywne emocje, byli bardziej zaangażowani i mniej kłótliwi. Lekarze bardziej kłócili się z czarnoskórymi pacjentami, których również postrzegali jako mniej skutecznych w obszarze komunikacji i mniej zadowolonych. Wreszcie, lekarze, którzy zgłaszali skoncentrowanie się na pacjencie w relacji lekarz-pacjent, również byli bardziej skoncentrowani na pacjencie w swojej komunikacji. Wyniki sugerują, że wzajemność i wzajemny wpływ mają silny wpływ na te interakcje, ponieważ bardziej pozytywna (lub negatywna) komunikacja od jednego uczestnika prowadzi do podobnych reakcji drugiego. Spotkania lekarzy z pacjentami rasy czarnej ujawniły trudności komunikacyjne, które mogą obniżyć jakość opieki nad tymi pacjentami.
https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0738399106001868?via%3Dihub