Strona główna » Baza wiedzy » Prawa pacjenta » Satysfakcja pacjentów placówki ochrony zdrowia (szpital) w zakresie zarządzania i w świetle spełniania karty praw pacjentów

Satysfakcja pacjentów placówki ochrony zdrowia (szpital) w zakresie zarządzania i w świetle spełniania karty praw pacjentów

15 grudnia 2022

Kwestia praw pacjenta stanowi czołowe elementy dotyczące ochrony zdrowia ludzi. Rozwój nowoczesnej medycyny spowodował powstanie rozległej dziedziny prawa medycznego, którego obowiązkiem jest ochrona pacjentów. Celem pracy jest poznanie opinii osób korzystających ze świadczeń i usług zdrowotnych pod kątem zarządzania i respektowania praw pacjenta. Główny problem badawczy mieści się w pytaniu: Jak przedstawiają się opinie pacjentów na temat przestrzegania prawa pacjenta? W badaniach zastosowano metodę sondażu diagnostycznego, technikę ankiety, narzędzie badawcze, którym jest kwestionariusz ankiety. Badaniu poddano 96 pacjentów przybywających w szpitalu św. Anny w Miechowie. Badania wykazały, iż respondenci pozytywnie oceniali kategorię respektowania praw pacjenta. Satysfakcja pod względem zarządzania również oceniana jest korzystnie

https://repozytorium.amu.edu.pl/handle/10593/25611