Artykuł poświęcony jest prezentacji i analizie wyników badań przeprowadzonych w szpitalu, a dotyczących komunikacji interpersonalnej w środowisku lekarzy. Celem artyku³u jest ukazanie doniosłej roli właściwej komunikacji wśród kadry lekarskiej w procesie podejmowania decyzji i kontaktów z pacjentami. Skuteczność procesu komunikacyjnego będzie tym większa, im lepsza będzie jego jakość. W obecnych czasach wysoka świadomość pacjentów dotycząca ich stanu zdrowia oraz procesów leczenia wymusza na lekarzach holistyczne spojrzenie na osoby chore, z uwzględnieniem ich stanu fizycznego i emocjonalnego oraz odejście od postępującej dehumanizacji. Należy pamiętać o tym, że pacjent ma prawo domagać się informacji dotyczących jego choroby, a lekarz ma obowiązek udzielić pacjentowi wyczerpujących wyjaśnień z uwzględnieniem dostosowania poziomu szczegółowości przekazywanych pacjentowi informacji do jego umiejętności pojmowania terminologii medycznej, indywidualnych potrzeb oraz stanu psychicznego.
http://www.akademiamedycyny.pl/wp-content/uploads/2016/05/201002_AiR_007.pdf