Strona główna » Publikacje » Publikacje polskie » PROFESJONALNA KOMUNIKACJA W OPIECE ZDROWOTNEJ JAKO ELEMENT WSPARCIA PRACOWNIKÓW ZAWODÓW MEDYCZNYCH I PACJENTÓW – OCZEKIWANIA I POTRZEBY

PROFESJONALNA KOMUNIKACJA W OPIECE ZDROWOTNEJ JAKO ELEMENT WSPARCIA PRACOWNIKÓW ZAWODÓW MEDYCZNYCH I PACJENTÓW – OCZEKIWANIA I POTRZEBY

12 grudnia 2022

Komunikacja między personelem medycznym a jego pacjentami nie jest łatwa ze względu na różne regulacje prawne i złożone sytuacje emocjonalne. Dlatego ten rodzaj komunikacji zależy od doboru odpowiedniego sposobu komunikacji i doboru słów. Nauczanie pracowników służby zdrowia umiejętności komunikacyjnych jest absolutnie niezbędne i powinno być prowadzone zgodnie z najnowszą wiedzą i standardami opracowanymi w wielu krajach. Centrum Komunikacji Klinicznej powstało w Bydgoszczy, aby wyjść naprzeciw potrzebom i oczekiwaniom polskiego personelu medycznego. We współpracy z Europejskim Stowarzyszeniem Komunikacji w Ochronie Zdrowia Centrum ma opracowywać i rozwijać programy nauczania komunikacji klinicznej oraz dostosowywać je do istniejących w Polsce zasobów i potrzeb. Centrum Komunikacji Klinicznej planuje również kształcić trenerów, którzy według najwyższych międzynarodowych standardów będą uczyć umiejętności komunikacyjnych przyszłego i aktywnego personelu medycznego.

http://piz.san.edu.pl/docs/e-XV-8-2.pdf#page=167