Strona główna » Publikacje » Publikacje polskie » Nauczanie kompetencji komunikacyjnych w naukach medycznych w środowisku mono- i wielokulturowym

Nauczanie kompetencji komunikacyjnych w naukach medycznych w środowisku mono- i wielokulturowym

12 grudnia 2022

https://wladzasadzenia.pl/2019/16/nauczanie-kompetencji-komunikacyjnych-w-naukach- medycznych-w-srodowisku-mono-i-wielokulturowym.pdf

(relacja lekarz-pacjent)

“Efektywna komunikacja między pacjentem a personelem medycznym warunkuje powodzenie procesu diagnozowania i leczenia chorego. Doniesienia naukowe potwierdzają pozytywny wpływ dobrej komunikacji na zdrowie pacjentów. We współczesnej medycynie istotnym składnikiem procesu komunikacji z pacjentem jest również komunikacja z jego rodziną. Nabycie kompetencji miękkich w zakresie komunikacji jest zatem równie ważnym elementem edukacji medycznej, co gruntowna wiedza o strukturze i funkcjonowaniu organizmu ludzkiego. Niniejszy artykuł ma na celu ukazanie roli umiejętności komunikacyjnych oraz ukazanie trudności w nauczaniu kompetencji komunikacyjnych w środowisku mono – i wielokulturowym na przykładzie kierunku lekarskiego dla studentów polskich oraz anglojęzycznych na Uniwersytecie Medycznym w Łodzi. Jak wykazała analiza, część problemów w nauczaniu ma charakter ogólny i uniwersalny, istnieją jednak różnice silnie uwarunkowane kulturowo mające wpływ na trudności w nauczaniu kompetencji miękkich, w tym umiejętności komunikacyjnych w środowisku wielokulturowym.”

źródło abstrakt