W książce zaprezentowano szereg zagadnień związanych z nową dyscypliną z zakresu nauk społecznych, jaką jest komunikacja zdrowotna (health communication). Autorzy przedstawili główne zagadnienia odnoszące się do mediów i komunikowania w kształtowaniu postaw pacjentów oraz form wykorzystania nowych mediów w diagnozie i leczeniu chorób. Podjęli także kwestie wizerunku lekarzy w mediach masowych, reklamy leków, zmiany relacji lekarz
- pacjent pod wpływem internetu i nowych mediów.
Opracowanie pozwoli czytelnikom zrozumieć wielostronną rolę i znaczenie komunikowania w sferze doskonalenia ochrony zdrowia. Ułatwi także podejmowanie własnych analiz przypadków (case studies) w zakresie wskazywanych problemów oraz będzie inspiracją do przygotowania audytu komunikacyjnego w placówce medycznej.
Publikacja przeznaczona jest dla kierowników placówek medycznych odpowiedzialnych za rzecznictwo prasowe, public relations i komunikowanie kryzysowe. Zainteresuje także lekarzy, pracowników Narodowego Funduszu Zdrowia, kierownictwa regionalnych Izb Lekarskich, czasopism lekarskich oraz portali internetowych. Będzie pomocna pracownikom naukowym i studentom.
„Komunikacja zdrowotna jest w Polsce słabym ogniwem systemu ochrony zdrowia, choć jej doskonalenie – niewielkim kosztem – może przynieść ogromne korzyści. Książkę polecam pracownikom Narodowego Funduszu Zdrowia, szpitali, a także wydziałom zdrowia publicznego – od nich należałoby zacząć poprawę stanu świadomości społecznej wielorakich i skomplikowanych związków świata medycyny, komunikowania i mediów”.
Prof. dr n. med. Wojciech Nowak, Rektor Uniwersytetu Jagiellońskiego